Jak wypromować stronę www? Cz.31 - Program partnerski
Program partnerski to doskonały sposób na zwiększenie ilości odwiedzin na Twoich serwisach internetowych. Choć musisz wiedzieć, że tak jak ze wszystkim, i tutaj bez dobrej strategii i pracy się nie obejdzie.
Program partnerski (w skrócie: PP) jest systemem do polecania produktów, usług, serwisów. Są tutaj
zatem 2 strony:
- właściciel PP
- partnerzy
Rozliczanie (gratyfikacja finansowa lub inna) może być realizowane na różne sposoby; najczęściej stosowany model polega na płaceniu partnerom za wymierne efekty, czyli polecanie zakończone zakupem (tak w uproszczeniu).
Oto kilka praktycznych porad dla Ciebie:
1. Instalacja własnego systemu partnerskiego może Cię kosztować od 0 (niektóre systemy sklepowe mają wbudowany PP; istnieją także darmowe skrypty PP) do kilku tysięcy złotych. Polecam Ci jednak inne rozwiązanie: outsourcing PP. W jaki sposób? Wykorzystaj którąś z platform zrzeszających wiele PP → Sieci afiliacyjne
2. Ustal sensowne prowizje. Sensowne - czyli możliwie wysokie. Jeśli masz produkt wirtualny (np. ebook), wtedy prowizja może wynieść od 20 do nawet 100% wartości produktu. Przy 100% nie zarabiasz bezpośrednio na danym produkcie, ale pozyskujesz nowego klienta, na którym zarobisz w późniejszym czasie. Jeśli masz produkt tradycyjny (np. książki drukowane), prowizja wyniesie od kilku do niekiedy 20-30%.
3. Edukuj i motywuj Twoich partnerów do działania. Uruchomienie PP na dzień dzisiejszy nie jest problemem. Jednak samo uruchomienie programu partnerskiego to nie wszystko. To dopiero początek. W końcu system sam nie działa - tworzą go partnerzy. Musisz zatem nauczyć ich sprzedawać Twoje produkty i motywować ich do działania. Jak edukować? Np. dając partnerom darmowe poradniki w PDF, prowadząc cykliczne webinary dla partnerów, zorganizować szkolenia online lub stacjonarne dla nich (darmowe lub w bardzo atrakcyjnej cenie). Jak motywować partnerów? Np. pokaż innym zarobki najlepszych partnerów, pokaż obrót Twojego PP, organizuj konkursy z nagrodami za aktywność, pomysłowość itp.
4. Promuj Twój program partnerski. Pamiętaj, że tylko niewielka część Twoich partnerów będzie aktywnie działała. Tak już jest i tyle. Na 100 osób w Twoim PP tylko kilka będzie mocno się angażowało - reszta statystuje. Mój znajomy kiedyś mawiał, jak graliśmy w piłkę jako nastolatki, że Ci, którzy mało biegają po boisku, po prostu filmują, hehe. No tak: trudno z kamerą na ramieniu dynamicznie śmigać po murawie ;-) Musisz zatem zadbać o to, aby ilość Twoich partnerów stale rosła. Rozważ wprowadzenie drugiego poziomu prowizyjnego dla partnerów, którzy zaproszą do Twojego PP kolejnych partnerów. Pamiętaj wszak o jednym: liczy się sprzedaż. Traktuj zatem pierwszy poziom prowizji jako priorytetowy. Chyba nie chcesz, żeby Twój PP miał tysiące partnerów, którzy tylko szukają kolejnych partnerów, a sami nie promują Twoich produktów.
5. Zawsze bądź uczciwy wobec Twoich partnerów. Zawsze. Jeśli będzie sytuacja sporna, postaraj się rozwiązać ją z korzyścią dla partnera. PP opiera się na zaufaniu. Ludzie muszą Ci ufać. Jeśli będzie inaczej - Twój PP przestanie funkcjonować.
Wprowadzenie programu partnerskiego może zmienić oblicze Twojego ebiznesu. Rozważ zatem jak najszybsze jego wprowadzenie.
cz.32 Reklama u innych
Czym jest program partnerski?
Program partnerski (w skrócie: PP) jest systemem do polecania produktów, usług, serwisów. Są tutaj
zatem 2 strony:
- właściciel PP
- partnerzy
Rozliczanie (gratyfikacja finansowa lub inna) może być realizowane na różne sposoby; najczęściej stosowany model polega na płaceniu partnerom za wymierne efekty, czyli polecanie zakończone zakupem (tak w uproszczeniu).
Oto kilka praktycznych porad dla Ciebie:
1. Instalacja własnego systemu partnerskiego może Cię kosztować od 0 (niektóre systemy sklepowe mają wbudowany PP; istnieją także darmowe skrypty PP) do kilku tysięcy złotych. Polecam Ci jednak inne rozwiązanie: outsourcing PP. W jaki sposób? Wykorzystaj którąś z platform zrzeszających wiele PP → Sieci afiliacyjne
2. Ustal sensowne prowizje. Sensowne - czyli możliwie wysokie. Jeśli masz produkt wirtualny (np. ebook), wtedy prowizja może wynieść od 20 do nawet 100% wartości produktu. Przy 100% nie zarabiasz bezpośrednio na danym produkcie, ale pozyskujesz nowego klienta, na którym zarobisz w późniejszym czasie. Jeśli masz produkt tradycyjny (np. książki drukowane), prowizja wyniesie od kilku do niekiedy 20-30%.
3. Edukuj i motywuj Twoich partnerów do działania. Uruchomienie PP na dzień dzisiejszy nie jest problemem. Jednak samo uruchomienie programu partnerskiego to nie wszystko. To dopiero początek. W końcu system sam nie działa - tworzą go partnerzy. Musisz zatem nauczyć ich sprzedawać Twoje produkty i motywować ich do działania. Jak edukować? Np. dając partnerom darmowe poradniki w PDF, prowadząc cykliczne webinary dla partnerów, zorganizować szkolenia online lub stacjonarne dla nich (darmowe lub w bardzo atrakcyjnej cenie). Jak motywować partnerów? Np. pokaż innym zarobki najlepszych partnerów, pokaż obrót Twojego PP, organizuj konkursy z nagrodami za aktywność, pomysłowość itp.
4. Promuj Twój program partnerski. Pamiętaj, że tylko niewielka część Twoich partnerów będzie aktywnie działała. Tak już jest i tyle. Na 100 osób w Twoim PP tylko kilka będzie mocno się angażowało - reszta statystuje. Mój znajomy kiedyś mawiał, jak graliśmy w piłkę jako nastolatki, że Ci, którzy mało biegają po boisku, po prostu filmują, hehe. No tak: trudno z kamerą na ramieniu dynamicznie śmigać po murawie ;-) Musisz zatem zadbać o to, aby ilość Twoich partnerów stale rosła. Rozważ wprowadzenie drugiego poziomu prowizyjnego dla partnerów, którzy zaproszą do Twojego PP kolejnych partnerów. Pamiętaj wszak o jednym: liczy się sprzedaż. Traktuj zatem pierwszy poziom prowizji jako priorytetowy. Chyba nie chcesz, żeby Twój PP miał tysiące partnerów, którzy tylko szukają kolejnych partnerów, a sami nie promują Twoich produktów.
5. Zawsze bądź uczciwy wobec Twoich partnerów. Zawsze. Jeśli będzie sytuacja sporna, postaraj się rozwiązać ją z korzyścią dla partnera. PP opiera się na zaufaniu. Ludzie muszą Ci ufać. Jeśli będzie inaczej - Twój PP przestanie funkcjonować.
Wprowadzenie programu partnerskiego może zmienić oblicze Twojego ebiznesu. Rozważ zatem jak najszybsze jego wprowadzenie.
cz.32 Reklama u innych
Komentarze
Prześlij komentarz