Domena niestandardowa dla Blogger'a, czyli .pl z OVH zamiast blogspot.com

Konfiguracja domeny niestandardowej dla blogów na googlowskiej platformie Blogger polega na dodaniu określonych rekordów A i CNAME na koncie dostawcy domeny i wybraniu nowego adresu w ustawieniach bloggera. Poniższy tutorial prezentuje cały proces krok po kroku.

Uwagi wstępne


  • po rzetelnym research'u rynku, jako rejestratora moich domen wybrałem firmę OVH.pl (na chwilę obecną oferuje najtańsze domeny .pl - 12zł pierwszy rok, później, co roku 50zł), istnieją jeszcze inni dostawcy z podobnymi cenami, ale ovh jest chyba najczęściej polecany - takie odniosłem wrażenie po lekturze różnych komentarzy w sieci
  • musisz wiedzieć, że ustawienie nowej domeny dla starej strony najczęściej wiąże się ze spadkiem ruchu w witrynie, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest nadanie nowego adresu od razu podczas tworzenia strony tzn. zanim zaczniesz pozycjonować, żeby linkować do nowej domeny, a nie do standardowego blogspot.com
  • należy uważać na promocje typu "domeny za darmo", gdyż bezpłatny jest tylko pierwszy rok, a koszt odnowienia po roku to najczęściej 100zł, które trzeba będzie płacić co 365 dni, zamiast 50zł w ovh

Wybór domeny


- w nazwie nie powinno być myślników, gdyż utrudniają one słowne przekazywanie adresu strony np. przez telefon dyktowanie: praca... myślnik... w... myślnik... domu...kropka... peel jest mniej wygodne niż pracawdomu...kropka... peel
- najlepiej wybierać domeny z końcówką .pl, gdyż z oczywistych względów cieszy się ona największym zaufaniem wśród polskich internautów
- domena powinna być możliwie najkrótsza
- nazwą domeny może być:

  • słowo kluczowe, czyli tzw. domena wyszukiwarkowa, która ułatwia pozycjonowanie (np. wspomniana pracawdomu.pl), choć po ostatniej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google (tzw. pingwin) wielu ekspertów wstępnie donosi, że słowo kluczowe w nazwie domeny traci na sile w kontekście seo
  • nazwa firmy, projektu, imię, nazwisko itp., czyli mocno unikalne nazwy domen są korzystniejsze podczas budowania marki (branding) wokół firmy, projektu lub osoby - wielu marketerów zaleca wybór właśnie takich domen
  • cwana kombinacja słowa kluczowego z unikalną nazwą może być jednocześnie korzystna dla pozycjonowania i brandingu ;)

INSTRUKCJA - NOWA DOMENA NIESTANDARDOWA Z OVH + BLOGGER


1. Wejdź na stronę ovh.pl i w polu "Sprawdź dostępność domeny" wpisz wybraną domenę. Rozwinie się menu z najpopularniejszymi końcówkami. Jeśli Twoja domena "jest dostępna" kliknij na nią...


2. Na następnej stronie kliknij "Dalej"...


3. Wybór pakietu zależy od indywidualnych wymagań. Skupie się na najprostszym, bez dodatkowych kosztów - kliknij "Wybierz" przy darmowej "złotej ofercie"...


4. Zgodnie z ideą poprzedniego punktu kliknij "Wybierz" przy bezpłatnym "Start 10m"...


5. Kolejna strona to podsumowanie zamówienia i koszt brutto (przykładowa domena .eu jest droższa od .pl). Kliknij "Dalej"...


6. Jeśli już masz konto na ovh, zaznaczasz "Istniejący kontakt" i logujesz się przy pomocy identyfikatora klienta i hasła. Jeśli nie, zaznaczasz  "Nowy kontakt" i wypełniasz formularz rejestracyjny.

7. Kolejna strona to faktura proforma i opcje płatności. Najwygodniej wybrać "Przelew online" i od razu zapłacić za nową domenę.

8. Po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie ovh otrzymasz 3 emaile:

  1. wprowadzenie danych do rejestru domeny .PL
  2. ebizpro.eu - rejestracja domeny
  3. [OVH-start1m] ebizpro.eu zainstalowana

i po pewnym czasie:

[OPŁATA] Faktura proforma nr...

Ok, domena gotowa - czas połączyć ją z blogspotem...

9. Zaloguj się na swoim koncie ovh i z lewego menu wybierz wybraną domenę...


10. Następnie kliknij "Domeny & DNS" z lewego menu lub poniżej...


11. Kliknij "Strefa DNS"...


12. Kliknij w symbol ołówka (opcja zmień) przy pierwszym na liście CNAME...
(Tak się złożyło, że będę kontynuował na przykładzie ebizpro.pl, zamiast ebizpro.eu)


13. Z rozwijanej listy Subdomena wybierz "www", w polu Adres docelowy wklej ghs.google.com i kliknij "Zatwierdź"...


14. Rekord CNAME gotowy. Teraz czas na ustawienie 4 pól A z następującymi adresami ip:

216.239.32.21
216.239.34.21
216.239.36.21
216.239.38.21


Nie jest to wymagane, ale brak tej konfiguracji będzie skutkował tym, że jak ktoś wpisze w przeglądarce adres ebizpro.pl zobaczy komunikat o błędzie.
Pierwszy wpis A należy edytować, a 3 następne dodać. Kliknij symbol ołówka przy A na liście....


Z rozwijanej listy Subdomena wybierz A, z listy Wybierz adres ip wybierz "Inny adres docelowy", w polu Adres docelowy wklej np. 216.239.32.21 i kliknij "Zatwierdź"...

Następne 3 adresy ip konfigurujesz analogicznie, ale zaczynasz od kliknięcia w "Pole A", jak poniżej...


Pole Subdomena pozostaw puste...


... i tak jeszcze 2 razy z dwoma pozostałymi adresami ip.

15. Kolejny etap to konfiguracja ustawień bloggera. Zaloguj się na swoim koncie, wybierz "Ustawienia... Podstawowe" i w polu Publikowanie kliknij "Dodaj domenę niestandardową"...


16. Następnie kliknij "Przełącz do ustawień zaawansowanych"...


17. Wpisz/wklej adres zakupionej domeny razem z www i kliknij "Zapisz"...


18. Kliknij "Edytuj"...


19. Zaznacz "Przekierowanie z domeny...." i kliknij "Zapisz"...


20. Gratuluje - domena ustawiona :)

Komentarze

  1. witaj,

    znakomity poradnik

    mam jedno pytanie:
    czy w pola A (pkt. 14 tutorialu), koniecznie trzeba wpisać te adresy IP?

    216.239.32.21
    216.239.34.21
    216.239.36.21
    216.239.38.21

    czy też każdy musi wziąć swoje (skądś)?

    będę wdzięczny za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  2. czy w pola A (pkt. 14 tutorialu), koniecznie trzeba wpisać te adresy IP?

    tak

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam tak jak w instrukcji, krok po kroku, wszystko pięknie przekierowuje, tylko dlaczego moja domena nie działa? dlaczego wyświetla się że nie ma czegoś takiego? czy na tej domenie muszę coś wgrać żeby blogowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aktualizacja dns może trwać kilka godzin, dlatego może pojawiać się taka informacja. domenę musisz połączyć z posiadanym blogiem na bloggerze wg instrukcji

      Usuń
    2. U mnie minęła już doba i nic...Nie wiem ile muszę czekać ;(

      Usuń
  4. Witam. Testowałem opisaną powyżej procedurę, ale w bloggerze wyskoczyła mi informacja: "Nie mogliśmy zweryfikować Twoich uprawnień do tej domeny. Błąd 12". Wszystko zrobiłem dokładnie tak, jak jest to opisane w artykule. Co może być tego przyczyną? Z tego co wiem zmiana DNS trwa do 48 godz. Czy po wprowadzeniu zmian w OVH powinienem odczekać te dwie doby, zanim przejdę do konfiguracji bloggera? Będę wdzięczny za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błąd 12 - tego jeszcze nie widziałem, ale tak jak wspomniałeś - aktualizacja dnsów trwa więc warto odczekać i sprawdzić konfigurację po tym czasie. Wszystko robisz wg instrukcji i wtedy czekasz.

      Usuń
  5. Ja zaraz po zakupie domeny i dostaniu maili od OVH, że usługi zostały aktywowane, przystąpiłem do podpięcia jej do bloggera. Zrobiłem tak, jak jest tu opisane i wszystko śmiga jak należy. Dzięki za bardzo szczegółowy poradnik :)

    Błąd 12 pojawia się, gdy Blogger nie może zweryfikować, czy dana domena należy do nas.

    Wtedy na czerwono pojawia się:

    www - ghs.google.com

    oraz coś podobnego do tego:

    4dsfgdgrc6 - gv-c5wsdfgrthbqtkvf.dv.googlehosted.com

    Należy w takim przypadku wejść do "Strefa DNS", następnie "Pole CNAME" i w miejsce "Subdomena" wpisać kod: 4dsfgdgrc6 (oczywiście w waszym przypadku będzie inny), a w miejsce "Adres docelowy" wpisać: gv-c5wsdfgrthbqtkvf.dv.googlehosted.com (ten też będzie w waszym przypadku inny).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po jakim czasie od zmiany CNAME blogspot uzna naszą domenę? Mimo zmiany CNAME nadal mam bład 12

      Usuń
    2. Dzięki Mateusz, bo właśnie z tym miałam problem.
      A poradnik super! gdybym od razu na niego trafiła to już dawno korzystałabym ze swojej domeny, a ja dwa tygodnie się męczyłam. Dziękuję!

      Usuń
    3. Dzięki, to pomogło i mam już swoją domenę :)

      Usuń
  6. zgadza się - błąd 12 to problem z weryfikacją. U mnie pojawił się przy próbach dodania niestandardowej subdomeny...

    http://www.ebizpro.pl/2013/06/subdomena-niestandardowa-blogger.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dokładnie tak jak jest opisane i dalej nie chce znaleźć mi blogger mojej domeny. Pojawia się: Nie mogliśmy zweryfikować Twoich uprawnień do tej domeny. Błąd 13."
    Co mogę jeszcze zrobić w tej sytuacji. Minęło już kilka dni od zakupu domeny i od kiedy podpinam domenę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. U mnie był 12

      Usuń
    2. jak widzę nadal bez odpowiedzi
      u mnie również błąd 13 :/

      Usuń
  9. Świetnie napisany tekst, chyba najprostszy w sieci. BasiaD pewnie pisze o błędzie 12

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialny poradnik zwłaszcza dla laików :)
    Autorom komentarzy też dziękuję, bo pomogliście przy błędzie od Bloggera.

    OdpowiedzUsuń
  11. Yeah, bardzo bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobry poradnik. Niestety pojawił się u mnie błąd 32, ale zweryfikowałem stronę za pomocą https://www.google.com/webmasters/verification/home?hl=pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znakomity link! w każdym poradniku powinno się go zamieszczać. od razu widać, co jest nie tak. dzięki! :]

      Usuń
  13. Juhuuu, poradnik genialny, każdy jełop sobie poradzi :) Mi się właśnie udało!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za pomoc. Utknąłem na punkcie 8 w instrukcji od google. Nie wiem o co im tam chodzi.
    A tu piękna instrukcja, krok po kroku i dodatkowo zrzuty ekranu.
    Zobaczyłem dzisiaj na OVH, że zupełnie zmienili portal do zarządzania usługami. Może kiedyś będzie Ci się chciało poprawić zrzuty ekranów ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej. Zrobiłam, jak opisaliście powyżej, ale pojawia mi się błąd 13 (nie, nie 12). Ktoś coś wie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Ci z całego serca dobry człowieku! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie nie ma w ustawieniach czegoś takiego jak ,,dodaj domenę niestandardową"??? Poza tym, tez wyskakuje mi ten błąd 13??? Nie mogę się nijak przenieść...

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za poradnik (a @Mateusz Chomicki za info o tym błędzie) - wszystko śmiga okej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. też mam błąd 13....co zrobiliśmy oprócz came

    OdpowiedzUsuń
  20. Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi dobry człowieku.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki za przydatną instrukcję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przy edycji "pola A" (pkt 1) pojawia mi się komunikat: " nie znaleziono wymaganego wpisu". Wpisywałam już wszystkie podane adresy IP i wciąż to samo....

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie niestety też błąd 13 - ktoś może doradzić co dalej?

    OdpowiedzUsuń
  24. I mi się udało :) Dla osób mających problem z błędem 13 polecam instrukcję pod linkiem: http://edytuj.blogspot.com/2012/12/homepl-raz-jeszcze.html :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wczoraj podpięłam bloga pod domenę, niby wszystko działa ale moje posty nie pokazują się w blogrollu. Jestem całkowicie niewidoczna dla moich czytelników :( Mało tego przy próbach ponownego zaobserwowania mojego bloga wyskakuje error 400! Co mogło pójść nie tak? Błagam o pomoc, niedługo chyba zwariuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie po wpisaniu w pole adresu strony mojej domeny:(http://) www.mojadomena.pl, pojawia się komunikat: Strona niedostępna

      Nie otrzymano odpowiedzi z serwera DNS dla www.mojadomena.pl. Dlaczego?

      Usuń
  26. OVH nie masz już chyba darmowego hostingu, jak to jest prezentowane w grafice. Jest albo możliwość wykupienia domeny bez hostingu /czy to coś daje, jeśli chcę przerzucić domenę na blogspot?/ a później jest oferta personal za 9,83 brutto /tylko nie wiem, czy to nie opłata miesięczna?/

    OdpowiedzUsuń
  27. A mi po tym wszystkim, jak wpisuję adres bloga /jeszcze z domeną blogspot.com/, pojawia się komunikat: "Za chwilę nastąpi przekierowanie

    "Blog znajdujący się tu wcześniej jest teraz pod adresem http://www.mojadomena.pl/.

    Czy chcesz, aby wykonano przekierowanie?

    Ten blog nie jest przechowywany na serwerach Bloggera i nie został sprawdzony pod kątem spamu, wirusów i innego rodzaju oprogramowania destrukcyjnego."
    I tak od kilku godzin. Co jest?

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie wyskakuje błąd 12 w bloggerze ;/

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam pytanie, bo od tygodnia przerzucam się z obsługą techniczną ovh mailami bez zrozumienia. Problem polega na tym, że skonfigurowałam sobie stronę według zaleceń, ustawiłam te rekordy itd, a POTEM wybrałam opcję darmowego hostingu.

    Jak rozumiem między słowami (bo obsługa techniczna oczywiście, jak widzę z załączonej korespondencji nie jest w stanie przekazać programiście informacji o tym, na czym polega problem) włączenie opcji darmowego hostingu zmienia wszystkie te rekordy, które wprowadziłam wcześniej. Więc muszę wprowadzić je jeszcze raz i tu się pojawia problem, bo dla bloggera wszystko już jest cacy, bo za pierwszym razem wpisałam dane, które zadziałały i nie mam jak otrzymać tego drugiego rekordu CNAME.

    Pomóżcie dobrzy ludzie, bo już piątek, a jedną odpowiedź od OVH dostałam, więc następnego przeczytania maila bez zrozumienia mogę się spodziewać dopiero w poniedziałek, jak sądzę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ok. Jakby ktoś miał podobne problemy to może się przydać ta strona http://mxtoolbox.com/

    A tutaj generalnie Google o rozwiązywaniu problemów z rekordami CNAME https://support.google.com/a/answer/93595

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny opis. Jednak należałoby uaktualnić pkt 13, w którym zaszła zmiana polegająca na tym, że w adresie docelowym rekordu CNAME po ghs.google.com trzeba postawić KROPKĘ.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pomimo wykonania powyższych kroków nadal pojawiały się problemy (domena nie działała). Jako, że w miarę sprawnie udało się zlokalizować problem. Chodziło o zbędne rekordy TXT w strefie DNS:
    ORT WEB1|www.adresstronywww.pl
    wwwTXT"3|welcome"
    wwwTXT"l|pl

    One mogą generować problemy ponieważ służą do pracy z hostingiem w OVH.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzięki Tobie po 2 dniach nerwów wreszcie doszłam gdzie był błąd! Dzięki kurde! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. U mnie z kolei inny problem, nigdzie nie mogę tego znaleźć. Podpięłam domenę prawidłowo, udało się zapisać w panelu bloggera, zaznaczyłam też przekierowanie. Kiedy jednak wchodzę pod adres nowej domeny, wyświetla mi, że nie znaleziono serwera. Co może być nie tak? Mój blog to http://motheratorka.blogspot.com a nowa domena http://motheratorka.pl

    Będę bardzo wdzięczna za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam. Bardzo czytelna instrukcja. Właśnie parę minut temu przepięłam się na własną domenę. POLECAM i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam, a jak przenieść do podkatalogu domeny? Na domenie mam już stronę www - i chcę by blog był w katalogu - np. www.xyz.pl/blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem jak to zrobić na blogspocie - w WP to nie problem ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

POLECANY WPIS

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

Od początku przygody z zarabianiem w Internecie brakowało mi sposobu na szybki odczyt zarobionych kwot w programach, w których uczestniczyłem. Potrzeba wzrosła jeszcze bardziej, gdy zrozumiałem, że kluczowy jest kontekstowy dobór produktu lub usługi do tematyki strony WWW, co często zmusza do rozszerzenia  prowizyjnego portfolio  o nowe źródło mamony. Moje pragnienie osiągnęło szczyt, gdy się okazało, że ten sam produkt/usługę oferują różne programy z różną prowizją - wówczas oczywistością jest wybór tego kto płaci najwięcej i... często kolejny formularz rejestracyjny do wypełnienia. Zazwyczaj optymalne zmonetyzowanie jednego dużego serwisu internetowego wiąże się ze współpracą z kilkoma firmami. Ale już kilka różnych serwisów to potencjalnie kooperacja z kilkunastoma a może kilkudziesięcioma płatnikami, mimo istnienia sieci afiliacyjnych! Jak to ogarnąć? Ból d.py od nadmiaru, chaosu, niewiedzy ... Z tych i innych powodów liczba systemów zarobkowych, w których uczestniczę s

PODSTAWY, TRIKI & CIEKAWOSTKI



GDZIE AKTUALNIE ZARABIAM NAJWIĘCEJ?


» Zawsze poważne zarabianie w Internecie potrzebuje dwóch narzędzi: HOSTINGU (serwer) i DOMENY (adres www). Od tego zacznij!

Wielu praktyków twierdzi, że NAJLEPSZY HOSTING ma home.pl, a najtańsze domeny najczęściej są na OVH.pl

» Gdy rozwiniesz dochód z kilku programów zarobkowych bardzo przyda Ci się aplikacja do odczytu wielu sald gotówkowych

Cash Balance Reader »

» 500Affiliates. Program partnerski platformy handlowej Plus500

» Webepartners. Jedna z najlepszych polskich sieci afiliacyjnych

» Content Marketing. Obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych... i zarobkowych.

Unikalne artykuły płatne i eksperckie! Dodaj swoje WWW i dodatkowo zarabiaj jako wydawca lub reklamuj się jako reklamodawca!

WhitePress #1 w Polsce »

JAK & GDZIE INWESTOWAĆ? » FOREX


» Plus500 (koszt zerowy). Handel eurodolarem według sprawdzonego patentu dał mi 26% zysku w ciągu 48h Szczegóły »

NAJPOPULARNIEJSZE POSTY NA MI24 W ZESZŁYM ROKU

Sposób szukania nowych stron z linkami dofollow w komentarzach. Wordpress+CommentLuv oraz Drupal

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

DOŁĄCZ DO NAS ↓