Elementy internet marketingu - sposoby reklamy internetowej - metody generowania odwiedzin na stronach www
E-marketing, internet marketing czy online marketing, czyli reklama/promocja internetowa dzieli się następująco:
forum marketing (darmowy) - wysoce skuteczny ale wymaga przestrzegania kilku reguł: promowana strona musi być powiązana z tematem forum; przed umieszczeniem linków w podpisie/sygnaturze należy zapoznać się z zasadami forum w tej kwestii - różne fora, różne limity; podpis/sygnatura nie może być w agresywnej kolorowej formie, najlepiej małe nieskomplikowane linki; pierwsze wysłane posty nie mogą być reklamami, w pierwszej kolejności należy włączyć się w dyskusje, pomagać innym i budować nowe kontakty; należy skupić się na działach, które wzbudzają najwięcej zainteresowania
article marketing (darmowy) - doskonała metoda generowania wiecznego traficu, na końcu artykułu (w podpisie) umieszcza się link do promowanej strony; w Polsce przykładem takich serwisów jest Artelis lub Eioba
video marketing (darmowy) - nietrudno się domyśleć że najlepszym serwisem jest youtube ale są też inne jak metacafe, veoh czy dailymotion; należy nagrać krótki film dotyczący promowanej strony
blog marketing (darmowy) - polega na komentowaniu wypowiedzi na blogach o podobnej tematyce, oczywiście z linkiem w podpisie
social-media marketing (darmowy) - portale społecznościowe to obecnie największe medium; konta na stronach jak nasza-klasa, facebook, myspace itp. są obowiązkowe; jeśli jest możliwość w polu BIO/O Autorze należy umieścić linki
classifieds marketing (darmowy) - serwisy ogłoszeniowe; bardzo skuteczne narzędzie w użyciu masowym: 40-50 reklam dziennie na różne strony; przykład craigslist, gumtree
baner marketing (darmowy) - najlepiej przygotować własny, unikatowy baner graficzny i umieszczać go na serwisach reklamowych posiadających tą opcję
email marketing (darmowy/płatny) - prymitywną formą email marketingu jest skonfigurowanie w programie pocztowym sygnatury/podpisu z linkami stron, dzięki temu każdy wysłany email będzie zawierał adresy reklamowanych stron, zazwyczaj polega to na stworzeniu pliku tekstowego i wpisaniu ścieżki do niego w programie pocztowym, dla Thunderbirda: narzędzia > konfiguracja kont > zaznacz 'dołączaj sygnaturkę' i wybierz plik tekstowy z dysku; właściwą formą email marketingu jest używanie autorespondera z załadowaną serią emaili, dzięki formularzowi 'imię, email...' zdobywa się subskrybentów i buduję bazę emialową, pozwala to na bezpośredni kontakt i jest wysoce skuteczne dlatego płatne na zachodzie - aweber, getresponse - a w Polsce... szok za freeee freebot.pl
pay-per-click marketing (PPC) (płatne) - umiejętne użycie Google AdWords jest najszybszą i najskuteczniejszą formą promocji, przy małej inwestycji można wiele zyskać w krótkim czasie; jednak efektywna praca z adwords wymaga nauki i wyciągania celnych wniosków ze statystyk
search engine optimization (SEO) (darmowe) - pozycjonowanie to szereg działań zmierzający do umieszczenia serwisu na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwań np. wyszukiwarki Google na określone słowa/frazy kluczowe Kurs SEO
ezin marketing
mobile marketing
Umiejętne zastosowanie powyższych technik wymaga m.in. doświadczenia i stałej edukacji. Ale zwrot może być naprawdę miły :)
Umiejętne zastosowanie powyższych technik wymaga m.in. doświadczenia i stałej edukacji. Ale zwrot może być naprawdę miły :)
Komentarze
Prześlij komentarz