Marketing szeptany (poczta pantoflowa)

Lubisz kosmetyki? Lubisz dobrze wyglądać i ładnie pachnieć? 

Przypuszczam, że tak - w końcu każdy z nas lubi usłyszeć miłe dla ucha komplementy. A skoro tak jest, to wyobraźmy sobie taką sytuację:

Jak co dzień idziesz na zakupy do swojego sklepiku. Po drodze - w poszukiwaniu płynu do mycia naczyń - trafiasz do drogerii, w której akurat ogłoszono dwutygodniową promocję na wszystkie kosmetyki. Cena niektórych jest nawet o połowę niższa niż normalnie! Szybko zauważasz, że Twoje ulubione perfumy są tutaj o połowę tańsze. Dlatego bez chwili wahania kupujesz je. Gdy już masz wychodzić ze sklepu - przypominasz sobie że Twoja mama ma za tydzień urodziny. Więc po raz kolejny korzystając z okazji kupujesz dla niej wymarzony prezent. Zadowolony/a z tak udanego ranka wracasz do domu. A tam oczywiście opowiadasz domownikom jak szybko i tanio rozwiązałeś/aś problem prezentu dla mamy.

Na tym jednak nie kończysz - przecież Twoi najlepsi znajomi też powinny wiedzieć o takiej promocji. Nie wybaczyli by Ci, gdybyś nie podzielił/a się z nimi taką informacją. W ten sposób o nowej promocji dowiedziało się od Ciebie 5 osób. Każda z nich, przy pierwszej możliwej okazji, jedzie do drogerii i skuszona atrakcyjną ceną kupuje perfumy dla siebie. Tak jak Ty - cała piątka jest zadowolona. Ty dodatkowo masz satysfakcję, że zawdzięczają Ci tanie zakupy, a sklep sprzedający perfumy ma większy obrót.

A co zrobią znajomi w dalszej kolejności? 

Bardzo prawdopodobne, że zachowają się tak jak Ty, czyli zdradzą swoim bliskim sekret oryginalnych i nie drogich perfum. Tak więc każdy z nich opowiada o kosmetykach oraz sklepie gdzie je można kupić pięciu znajomym i w ten sposób właściciel sklepu zdobywa dwudziestu pięciu nowych klientów. Dalej te 25 osób podzieli się nowiną ze swoimi znajomymi i przy założeniu, że każdy rozsyła wieść do 5 osób, kolejne 125 produktów zostaje sprzedanych. Prawdopodobnie nie znasz większości z nowych nabywców, a jednak to dzięki Tobie perfumeryjny biznes się rozwija. Gdyby nie twoje polecenie, prawdopodobnie większość z tych osób nigdy nie usłyszałaby o tej drogerii. Możemy przypuszczać też, że skoro wszyscy są zachwyceni ceną i jakością perfum - kolejni nabywcy również będą je polecać i do sklepu trafi dzięki temu ponad 600 osób i więcej.

Czy taki scenariusz brzmi dla Ciebie rozsądnie? 

Zazwyczaj nie zwracasz na to uwagi, ponieważ nie masz bezpośredniego kontaktu ze znajomymi znajomych Twoich znajomych i nawet nie wiesz, że coś takiego się dzieje. Ale uwierz mi, zdarza się to pewnie częściej, niż myślisz. Kiedy polecasz jakiś dobry produkt albo dzielisz się wiedzą o nowej promocji, uruchamiasz serię zdarzeń prowadzących do wzrostu obrotów i zarobku sprzedawcy. Czy ktoś Ci za to podziękował?

To jest siła marketingu szeptanego, czasem zwanego też pocztą pantoflową. A teraz wyobraź sobie, że za każdego klienta, który z Twojego polecenia zrobił zakupy w drogerii (nawet pośrednio), dostajesz drobny procent z zysku sklepu. Już znajomi Twoich znajomych wystarczą, żeby zarobić na darmowe perfumy. Dalsi znajomi, których możemy dla ułatwienia nazwać trzecim poziomem (osoby, którym bezpośrednio polecasz promocję w drogerii to pierwszy poziom a ich znajomi to drugi), dadzą Ci już dodatkowe pieniądze. 125 osób, których nawet nie znasz, z którymi nie zamieniasz słowa, a które generują Twój zarobek.

Jeśli czujesz, że ta drobna różnica pomiędzy handlem tradycyjnym, który nie płaci Ci za zaangażowanie, a marketingiem sieciowym, który za to nagradza, warta jest poświęcenia choć chwili temu drugiemu, zrób to!

Komentarze

POLECANY WPIS

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

Od początku przygody z zarabianiem w Internecie brakowało mi sposobu na szybki odczyt zarobionych kwot w programach, w których uczestniczyłem. Potrzeba wzrosła jeszcze bardziej, gdy zrozumiałem, że kluczowy jest kontekstowy dobór produktu lub usługi do tematyki strony WWW, co często zmusza do rozszerzenia  prowizyjnego portfolio  o nowe źródło mamony. Moje pragnienie osiągnęło szczyt, gdy się okazało, że ten sam produkt/usługę oferują różne programy z różną prowizją - wówczas oczywistością jest wybór tego kto płaci najwięcej i... często kolejny formularz rejestracyjny do wypełnienia. Zazwyczaj optymalne zmonetyzowanie jednego dużego serwisu internetowego wiąże się ze współpracą z kilkoma firmami. Ale już kilka różnych serwisów to potencjalnie kooperacja z kilkunastoma a może kilkudziesięcioma płatnikami, mimo istnienia sieci afiliacyjnych! Jak to ogarnąć? Ból d.py od nadmiaru, chaosu, niewiedzy ... Z tych i innych powodów liczba systemów zarobkowych, w których uczestniczę s

PODSTAWY, TRIKI & CIEKAWOSTKI



GDZIE AKTUALNIE ZARABIAM NAJWIĘCEJ?


» Zawsze poważne zarabianie w Internecie potrzebuje dwóch narzędzi: HOSTINGU (serwer) i DOMENY (adres www). Od tego zacznij!

Wielu praktyków twierdzi, że NAJLEPSZY HOSTING ma home.pl, a najtańsze domeny najczęściej są na OVH.pl

» Gdy rozwiniesz dochód z kilku programów zarobkowych bardzo przyda Ci się aplikacja do odczytu wielu sald gotówkowych

Cash Balance Reader »

» 500Affiliates. Program partnerski platformy handlowej Plus500

» Webepartners. Jedna z najlepszych polskich sieci afiliacyjnych

» Content Marketing. Obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych... i zarobkowych.

Unikalne artykuły płatne i eksperckie! Dodaj swoje WWW i dodatkowo zarabiaj jako wydawca lub reklamuj się jako reklamodawca!

WhitePress #1 w Polsce »

JAK & GDZIE INWESTOWAĆ? » FOREX


» Plus500 (koszt zerowy). Handel eurodolarem według sprawdzonego patentu dał mi 26% zysku w ciągu 48h Szczegóły »

NAJPOPULARNIEJSZE POSTY NA MI24 W ZESZŁYM ROKU

Sposób szukania nowych stron z linkami dofollow w komentarzach. Wordpress+CommentLuv oraz Drupal

Domena niestandardowa dla Blogger'a, czyli .pl z OVH zamiast blogspot.com

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

DOŁĄCZ DO NAS ↓