CraigsList Marketing według Gene Wolf'a
Rady jak bezpiecznie i efektywnie korzystać z darmowego, ale jakże potężnego narzędzia jakim jest międzynarodowa platforma reklamowa CraigsList. Jest to największy serwis typu Classifieds Ads.
Tekst opracowałem na podstawie artykułu młodego kanadyjskiego marketera Gene Wolf'a, który swoimi masowymi działaniami w/g mnie lekko ociera się o spam.... ale jaki jest skuteczny :) Bezproblemowe promowanie na CL sprowadza się do prawidłowego przygotowania reklamy:
• TYTUŁ REKLAMY (title) - wystarczą 3 różne tytuły na 100 reklam, aby je wyróżnić można na końcu tytułu dodać kilka cyfr
• TREŚĆ (posting description) - najlepszym sposobem aby ominąć filtry CL to tworzenie reklam w obrazku - w standardowym paincie wstawiasz tekst reklamy i zapisujesz jako obrazek, następnie upload na → http://photobucket.com/ lub → http://imageshack.us/ (można skorzystać z shareapic i dodatkowo zarabiać centy :) jednak duża ilość reklam w pobliżu obrazka może odwrócić uwagę potencjalnego klienta. Najwygodniej przygotować kilka reklam wówczas ma się do wyboru kilka linków, standardowo 20 obrazków na 100 postów dziennie, czyli 1 link zostaje użyty 5 razy. CL może zbanować link z większą liczbą użyć a wówczas tworzysz nowy obrazek i od nowa :) Dlatego trzeba dbać o świeżość linków! Link obrazka trzeba umieścić w środku krótkiego tekstu nawiązującego do reklamy, który musi być unikalny - kilka wersów/słów przed linkiem i kilka za nim.
EMAILE/KONTA CL - nowe świeże emaile/konta CL należy tworzyć jak najczęściej, 50 adresów starcza na 500 postów - można wysłać 5000 ale ich efektywność będzie niższa. Najlepiej 50 nowych adresów robić co 4-5 dni (wkrótce umieszcze link do specjalnego programu). Wszystkie należy przekierować na jeden adres centralny do odbioru wiadomości.
ROTACJA IP - niezbędne co 5 postów , max. co 15. Użytkownicy łącza ze zmiennym ip wystarczy, że się rozłączą i połączą ponownie natomiast stałe łącze wymaga programu do zmiany ip lub właściwej konfiguracji proxy jednak soft jest wygodniejszy np.
→ http://netprofiles.googlecode.com/files/NetProfilesSetup_2-1-7.exe
→ http://toin.pl/index.php/2009/02/27/szybka-zmiana-ip/
lub → https://www.torproject.org/index.html.pl
LINKI W TREŚCI REKLAMY - reflinki mogą spowodować, że reklama zostanie szybciej usunięta, dużo efektywniejsze i bezpieczniejsze są reflinki w obrazku - w treści tylko link do photobucket lub imageshack.
OFLAGOWANE REKLAMY - zdaża się najczęściej gdy reklama nie pasuje do kategorii. Jeśli jakaś reklama została zbanowana należy sprawdzić jej emaila/konto i link obrazka, użyć ich jeszcze raz i jeśli ban się powtórzy przygotować świeżą reklamę z nowego konta i z nowym linkiem obrazka.
- reklama aktywna
- reklama usunięta przeze mnie
- reklama w toku sprawdzania
- wygasła reklama
- reklama oflagowana/zbanowana/skasowana
Tekst opracowałem na podstawie artykułu młodego kanadyjskiego marketera Gene Wolf'a, który swoimi masowymi działaniami w/g mnie lekko ociera się o spam.... ale jaki jest skuteczny :) Bezproblemowe promowanie na CL sprowadza się do prawidłowego przygotowania reklamy:
• TYTUŁ REKLAMY (title) - wystarczą 3 różne tytuły na 100 reklam, aby je wyróżnić można na końcu tytułu dodać kilka cyfr
• TREŚĆ (posting description) - najlepszym sposobem aby ominąć filtry CL to tworzenie reklam w obrazku - w standardowym paincie wstawiasz tekst reklamy i zapisujesz jako obrazek, następnie upload na → http://photobucket.com/ lub → http://imageshack.us/ (można skorzystać z shareapic i dodatkowo zarabiać centy :) jednak duża ilość reklam w pobliżu obrazka może odwrócić uwagę potencjalnego klienta. Najwygodniej przygotować kilka reklam wówczas ma się do wyboru kilka linków, standardowo 20 obrazków na 100 postów dziennie, czyli 1 link zostaje użyty 5 razy. CL może zbanować link z większą liczbą użyć a wówczas tworzysz nowy obrazek i od nowa :) Dlatego trzeba dbać o świeżość linków! Link obrazka trzeba umieścić w środku krótkiego tekstu nawiązującego do reklamy, który musi być unikalny - kilka wersów/słów przed linkiem i kilka za nim.
EMAILE/KONTA CL - nowe świeże emaile/konta CL należy tworzyć jak najczęściej, 50 adresów starcza na 500 postów - można wysłać 5000 ale ich efektywność będzie niższa. Najlepiej 50 nowych adresów robić co 4-5 dni (wkrótce umieszcze link do specjalnego programu). Wszystkie należy przekierować na jeden adres centralny do odbioru wiadomości.
ROTACJA IP - niezbędne co 5 postów , max. co 15. Użytkownicy łącza ze zmiennym ip wystarczy, że się rozłączą i połączą ponownie natomiast stałe łącze wymaga programu do zmiany ip lub właściwej konfiguracji proxy jednak soft jest wygodniejszy np.
→ http://netprofiles.googlecode.com/files/NetProfilesSetup_2-1-7.exe
→ http://toin.pl/index.php/2009/02/27/szybka-zmiana-ip/
lub → https://www.torproject.org/index.html.pl
LINKI W TREŚCI REKLAMY - reflinki mogą spowodować, że reklama zostanie szybciej usunięta, dużo efektywniejsze i bezpieczniejsze są reflinki w obrazku - w treści tylko link do photobucket lub imageshack.
OFLAGOWANE REKLAMY - zdaża się najczęściej gdy reklama nie pasuje do kategorii. Jeśli jakaś reklama została zbanowana należy sprawdzić jej emaila/konto i link obrazka, użyć ich jeszcze raz i jeśli ban się powtórzy przygotować świeżą reklamę z nowego konta i z nowym linkiem obrazka.
- reklama aktywna
- reklama usunięta przeze mnie
- reklama w toku sprawdzania
- wygasła reklama
- reklama oflagowana/zbanowana/skasowana
Komentarze
Prześlij komentarz