Tworzenie stron typu landing page - squeeze page - lead capture page

Landing page, squeeze page oraz lead capture page to małe strony marketingowe, które charakteryzują się drobnymi różnicami i jedną cechą wspólną - są tworzone w celu zdobycia imion i adresów email gości (potencjalni klienci lub subskrybenci).

Squeeze page to mniejsza forma landing page zwykle z formularzem opt-in (zapis do listy emailowej - newsletter,biuletyn,kurs itp.). Każdy czołowy e-marketer używa landing page, gdyż są wysoce skuteczne.

Elementy charakterystyczne stron typu landing page


  • formularz opt-in
  • opis produktu/usługi/informacji
  • zdjęcie producenta/autora
  • podpis autora
  • tzw. "call to action" dosłownie wezwanie do akcji np. kliknij tutaj i zarejestruj się lub sprawdź ofertę

System landing page



Strona landing page powinna zawierać formularz opt-in lub wyłącznie sales page, czyli tekst reklamowy. Konieczne jest zastosowanie skutecznego narzędzia marketingowego jakim jest one-time-offer czyli jednorazowa oferta promocyjna - strona na której prezentuje się promocyjną cenę produktu/usługi/informacji wyłącznie jeden raz - jest to jedyna okazja na zakup promocyjny (w praktyce wielu marketerów stale stosuje OTO i tą samą ofertę można zobaczyć wiele razy ponieważ są efektywne - oczywiście po takim zabiegu niektórzy mogą poczuć się oszukani i staje się na granicy niskiej wiarygodności dlatego niech to będzie wybór indywidualny każdego e-biznesmena).

Strona thank you page powinna zawierać tekst z podziękowaniami oraz dodatkowe opcje zakupu produktów/usług/informacji związanych z ostatnim zakupem - tzw. upsell aby klient mógł zrobić kompletne zakupy. Jeśli na landing page nie było formularza opt-in, prośba o email idealnie współgra z thank you page!

Autoresponder to kolejne niezbędne narzędzie, które automatycznie odpowiada na wpisanie emaila w formularzu opt-in. Na wpisany adres wysyła emaila potwierdzającego zakup, rozpoczęcie kursu, wpisanie się na listę emailową. Jest to narzędzie, które często automatyzuje cały proces sprzedaży np. ebooków lub audiobooków!

Oferta sprzedaży powinna być aktualna, gdyż taka jest chętnie kupowana. Należy przygotować komplet grafik: baner główny, przycisk, tapeta, zdjęcie lub wykorzystać odpowiedni gotowy szablon www - graficznie musi kojarzyć się ze sprzedawanym produktem/usługą/informacją.

Kolejna istotna rzecz to wybór sposobu generowania gości na swojej stronie. Aby wykorzystać darmowy wysocejakościowy traffic z wyszukiwarek trzeba poznać zasady pozycjonowania SEO. Jest to najwolniejszy proces jednak budujący trwale zwiększający się strumień trafficu, polega m.in. na linkowaniu do landing page np. posty na forach i blogach ale tylko powiązane tematycznie - link i krótki opis w sygnaturze, bez spamowania, wyłącznie pomocne posty.

Kolejna metoda SEO: w tekście należy umieścić z częstotliwością 1,5% starannie dobrane słowa/frazy kluczowe, te które są często wpisywane w wyszukiwarkach ale z małą konkurencją (koniecznie wpisz wybrane słowo/fraze w header i title tags!). Ważne aby przygotować kilka landing page, każdą dla innej frazy. Tak samo należy zrobić przy płatnej kampanii PPC np. Adwords. Trzeba podzielić temat na mniejsze podgrupy. Jest to najczęściej popełniany błąd i powód niepowodzeń, gdy marketerzy nie dostosowują landing page do określonej grupy np. mamy biuletyn o finansach i bankowości oraz jedną landing page, na której wymieniamy walory naszego newslettera. Będziemy tracili potencjalnych subskrybentów gdy nie znajdą na naszej stronie szczegółowej charakterystyki określonej dziedziny, która ich zadowoli. Właśnie dlatego lepiej zrobić 2 landing page: jedną dla finansów, drugą dla bankowości i dokładnie opisać każdą z części biuletynu.

Kolejny sposób generowania odsłon landing page to Joint Venture, czyli kontakt i współpraca z ekspertami wybranej dziedziny, którzy posiadają własne witryny. Oferta im składana musi być szybka, prosta i dla nich dochodowa!

Podnoszenie konwersji (efektywności, skuteczności) landing page


Pisząc LP trzeba żonglować robiącymi wrażenie zaletami sprzedaży na zmianę ze skutecznymi pretekstami psychologicznymi. Bez budowania bajeru, tylko wyjaśnienie w czym pomaga oferowany produkt/usługa/informacja. Bez słów typu: udowodnione naukowo, zagwarantowane, szokujące.

Należy stosować wiele "calls to action" - jedna z form pretekstu psychologicznego: fly-ins (okienka wlatujące), pop-ups (okienka wyskakujące), oferty specjalne limitowane czasowo lub ilością sztuk np.: w ciągu 5 minut od wejścia na stronę można kupić produkt za niższą cenę.

Tekst na landing page nie musi mieć 1000 słów, wystarczy sensowny nagłówek i korzyści wypisane w kolumnie lub jednym paragrafie. Można wspomnieć, że cena wkrótce pójdzie do góry, lista subskrybentów wkrótce będzie prywatna, wartościowy raport gratis - należy dać powód aby skorzystać z oferty teraz.

Przy formularzu opt-in trzeba umieścić polisę/politykę prywatności.

Personalizacja landing page znacznie podnosi konwersję - zdjęcie i podpis autora na dole strony zwiększa zaufanie wśród gości, udowodnione naukowo!

Użycie czarnego tekstu lub białego tła spowoduje, że strona będzie wyglądała profesjonalnie, jednak umiejętni graficy mogą zrobić profesjonalnie wyglądającą stronę w każdym kolorze.

Bezpłatne oferty typu darmowy raport lub kilku dniowy kurs są doskonałą strategią dla generowania adresów email zainteresowanych, którym później można przedstawić inne płatne oferty. Doskonała technika budująca zaufanie - klient ma możliwość oceny oferty zanim wyda jakiekolwiek pieniądze!
Niezbędne jest ścisłe określenie gwarancji i czasu zwrotu produktu bez podania przyczyny.

Komentarze

POLECANY WPIS

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

Od początku przygody z zarabianiem w Internecie brakowało mi sposobu na szybki odczyt zarobionych kwot w programach, w których uczestniczyłem. Potrzeba wzrosła jeszcze bardziej, gdy zrozumiałem, że kluczowy jest kontekstowy dobór produktu lub usługi do tematyki strony WWW, co często zmusza do rozszerzenia  prowizyjnego portfolio  o nowe źródło mamony. Moje pragnienie osiągnęło szczyt, gdy się okazało, że ten sam produkt/usługę oferują różne programy z różną prowizją - wówczas oczywistością jest wybór tego kto płaci najwięcej i... często kolejny formularz rejestracyjny do wypełnienia. Zazwyczaj optymalne zmonetyzowanie jednego dużego serwisu internetowego wiąże się ze współpracą z kilkoma firmami. Ale już kilka różnych serwisów to potencjalnie kooperacja z kilkunastoma a może kilkudziesięcioma płatnikami, mimo istnienia sieci afiliacyjnych! Jak to ogarnąć? Ból d.py od nadmiaru, chaosu, niewiedzy ... Z tych i innych powodów liczba systemów zarobkowych, w których uczestniczę s

PODSTAWY, TRIKI & CIEKAWOSTKI



GDZIE AKTUALNIE ZARABIAM NAJWIĘCEJ?


» Zawsze poważne zarabianie w Internecie potrzebuje dwóch narzędzi: HOSTINGU (serwer) i DOMENY (adres www). Od tego zacznij!

Wielu praktyków twierdzi, że NAJLEPSZY HOSTING ma home.pl, a najtańsze domeny najczęściej są na OVH.pl

» Gdy rozwiniesz dochód z kilku programów zarobkowych bardzo przyda Ci się aplikacja do odczytu wielu sald gotówkowych

Cash Balance Reader »

» 500Affiliates. Program partnerski platformy handlowej Plus500

» Webepartners. Jedna z najlepszych polskich sieci afiliacyjnych

» Content Marketing. Obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych... i zarobkowych.

Unikalne artykuły płatne i eksperckie! Dodaj swoje WWW i dodatkowo zarabiaj jako wydawca lub reklamuj się jako reklamodawca!

WhitePress #1 w Polsce »

JAK & GDZIE INWESTOWAĆ? » FOREX


» Plus500 (koszt zerowy). Handel eurodolarem według sprawdzonego patentu dał mi 26% zysku w ciągu 48h Szczegóły »

NAJPOPULARNIEJSZE POSTY NA MI24 W ZESZŁYM ROKU

Sposób szukania nowych stron z linkami dofollow w komentarzach. Wordpress+CommentLuv oraz Drupal

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

Plus500 i 500Affiliates. Najlepszy program partnerski???

DOŁĄCZ DO NAS ↓