Jak napisać ebiznesplan? cz.3
To ludzie są najważniejszym kapitałem. Bez świetnego zespołu nie pomoże nawet super pomysł na ebiznes, ani duża ilość gotówki. Dzięki Tobie i Twoim pracownikom przedsięwzięcie ma stać się możliwe, czyli musisz jak najlepiej Was sprzedać.
Najważniejsze informacje, które musisz rozwinąć:
Wcześniej wspomnieliśmy tylko, kogo zatrudniamy. Teraz trzeba to rozwinąć. A więc mamy np. 4 programistów. Nie wszyscy wiedzą, co programista robi w e-firmie. I nie możesz tego wymagać od pracownika banku, który kwalifikuje Twój ebiznesplan. To Ty go masz poinformować, kto to jest i za co odpowiada. Jaką rolę pełni w zespole, w którym miejscu znajduje się w całym procesie e-działalności.
Zasadniczą sprawę odgrywa doświadczenie zawodowe Twojej kadry. Musisz przedstawić po kolei, gdzie wcześniej pracowali członkowie Twojej załogi. Czy ich doświadczenie współgra z twoim projektem? Jakie są ich wcześniejsze dokonania? Czy pracowali przy podobnych projektach? Inwestor musi zostać przekonany, że oni dadzą radę.
Prezentacja zespołu, jako wspólnoty, to kolejna ważna rzecz. Pokaż, że Twoi ludzie wzajemnie się uzupełniają. Udowodnij odbiorcy, że potrafisz tak zarządzać zespołem, żeby ze zbieraniny indywidualności stworzyć jeden doskonale funkcjonujący organizm.
Jeżeli zespół jest kolektywem, wtedy łatwiej jest go zmotywować. Wszyscy wzajemnie się wspierają. W pewnym momencie ludzie zatrudnieni u Ciebie pracują z takim zaangażowaniem, jakby to robili dla siebie samych.
Musisz również wyjaśnić, co tych fachowców motywuje do pozostania u Ciebie. Podaj więc, jakie masz sposoby motywacji.
Wszystkie zagadnienia opisane powyżej muszą skłonić odbiorcę do jednego wniosku: że masz mocny, zgrany zespół, który poradzi sobie w każdych warunkach rynkowych.
cz.4
Najważniejsze informacje, które musisz rozwinąć:
A) Skład osobowy, stanowiska w e-firmie
B) Jakie masz / macie doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności przydatne do prowadzenia e-firmy i realizacji takiego przedsięwzięcia?
C) Prezentacja zespołu jako wspólnoty
D) Motywacja zespołu; poświęcenie dla projektu
A) Skład osobowy, stanowiska w e-firmie
Wcześniej wspomnieliśmy tylko, kogo zatrudniamy. Teraz trzeba to rozwinąć. A więc mamy np. 4 programistów. Nie wszyscy wiedzą, co programista robi w e-firmie. I nie możesz tego wymagać od pracownika banku, który kwalifikuje Twój ebiznesplan. To Ty go masz poinformować, kto to jest i za co odpowiada. Jaką rolę pełni w zespole, w którym miejscu znajduje się w całym procesie e-działalności.
B) Jakie masz / macie doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności przydatne do prowadzenia e-firmy i realizacji takiego przedsięwzięcia?
Zasadniczą sprawę odgrywa doświadczenie zawodowe Twojej kadry. Musisz przedstawić po kolei, gdzie wcześniej pracowali członkowie Twojej załogi. Czy ich doświadczenie współgra z twoim projektem? Jakie są ich wcześniejsze dokonania? Czy pracowali przy podobnych projektach? Inwestor musi zostać przekonany, że oni dadzą radę.
C) Prezentacja zespołu jako wspólnoty
Prezentacja zespołu, jako wspólnoty, to kolejna ważna rzecz. Pokaż, że Twoi ludzie wzajemnie się uzupełniają. Udowodnij odbiorcy, że potrafisz tak zarządzać zespołem, żeby ze zbieraniny indywidualności stworzyć jeden doskonale funkcjonujący organizm.
D) Motywacja zespołu; poświęcenie dla projektu
Jeżeli zespół jest kolektywem, wtedy łatwiej jest go zmotywować. Wszyscy wzajemnie się wspierają. W pewnym momencie ludzie zatrudnieni u Ciebie pracują z takim zaangażowaniem, jakby to robili dla siebie samych.
Musisz również wyjaśnić, co tych fachowców motywuje do pozostania u Ciebie. Podaj więc, jakie masz sposoby motywacji.
Wszystkie zagadnienia opisane powyżej muszą skłonić odbiorcę do jednego wniosku: że masz mocny, zgrany zespół, który poradzi sobie w każdych warunkach rynkowych.
cz.4
Komentarze
Prześlij komentarz