Pozycjonowanie - SEO cz.8 Zdobywanie linków - Pressell page
Tzw. precle, czyli Pressell Pages to katalogi dające "kopa" - ich efektywność znacząco wynosi pozycję strony. Precel to katalog stron, w którym umieszczane są artykuły na temat innych serwisów. A z kolei w tych artykułach znajdują się linki z odpowiednimi anchor tekstami. Takie wpisy mają sporą moc. Szczególnie wtedy, gdy znajdują się w katalogach dobrze moderowanych i o wysokim PR.
Oczywiście w Google i np. tutaj → http://www.seo.net.pl/spis_presellpage/ - ponad 1000 precelków w jednym miejscu. 5 podstawowych sposobów zweryfikowania wartości precla:
1. Page Rank precla - im wyższy, tym lepiej
2. Informacja o tym, czy jest moderowany - praktycznie zawsze moderowany katalog jest lepszy: "czystszy", poukładany i pozbawiony spam'u
3. Płatne precle są z reguły lepsze - warto zapłacić 1 czy 2 zł za wpis
4. Ilość zindeksowanych stron w katalogu - im więcej, tym lepiej
5. Ile jest wszystkich podstron w preclu, a ile z nich zaindeksowało Google? - jest to ważne. Co z tego, że w katalogu będzie 10 tys. podstron, jeśli Google zindeksuje tylko 100...? Taki katalog to już praktycznie śmietnik - więc o nim zapomnij.
Każdy artykuł musi być unikalny! Inaczej Google potraktuje go jako Duplicate Content i... nie zindeksuje go, a dany katalog straci "w oczach" Google.
Czyli muszę pisać nowy artykuł do każdego precla?
Tak i nie. Napisz szablon artykułu, następnie przy użyciu synonimów, zdań bliskoznacznych, dodawaniu nowych zdań i odejmowaniu starych, stwórz min. 20 artykułów i dodaj do najlepszych 20 precli - im bardziej się zaangażujesz tym bardziej będą unikalne i wartościowe. Pomocny okazuje się płatny system Adder, jednak osobiście robię to manualnie co polecam.
cz.9 Zdobywanie linków (pozostałe techniki)
Gdzie znaleźć dobre precle?
Oczywiście w Google i np. tutaj → http://www.seo.net.pl/spis_presellpage/ - ponad 1000 precelków w jednym miejscu. 5 podstawowych sposobów zweryfikowania wartości precla:
2. Informacja o tym, czy jest moderowany - praktycznie zawsze moderowany katalog jest lepszy: "czystszy", poukładany i pozbawiony spam'u
3. Płatne precle są z reguły lepsze - warto zapłacić 1 czy 2 zł za wpis
4. Ilość zindeksowanych stron w katalogu - im więcej, tym lepiej
5. Ile jest wszystkich podstron w preclu, a ile z nich zaindeksowało Google? - jest to ważne. Co z tego, że w katalogu będzie 10 tys. podstron, jeśli Google zindeksuje tylko 100...? Taki katalog to już praktycznie śmietnik - więc o nim zapomnij.
Każdy artykuł musi być unikalny! Inaczej Google potraktuje go jako Duplicate Content i... nie zindeksuje go, a dany katalog straci "w oczach" Google.
Czyli muszę pisać nowy artykuł do każdego precla?
Tak i nie. Napisz szablon artykułu, następnie przy użyciu synonimów, zdań bliskoznacznych, dodawaniu nowych zdań i odejmowaniu starych, stwórz min. 20 artykułów i dodaj do najlepszych 20 precli - im bardziej się zaangażujesz tym bardziej będą unikalne i wartościowe. Pomocny okazuje się płatny system Adder, jednak osobiście robię to manualnie co polecam.
cz.9 Zdobywanie linków (pozostałe techniki)
Komentarze
Prześlij komentarz