Jak wypromować stronę www? Cz.14 - Darmowy materiał
Działając zarobkowo w Internecie możesz podjąć przeróżne strategie działania. Wiele zależy od Twoich umiejętności, wiedzy, środków i czasu. Jednym z doskonałych podejść do e-marketingu jest dawanie innym wiedzy za darmo, aby:
1. Dać się poznać jako ekspert. Zapewne zwróciło Twoją uwagę to, iż niemal w każdej poradzie tego poradnika wspominam o zaistnieniu w Sieci jako ekspert. Robię to nie bez przyczyny. Pozycjonowanie się na eksperta w wybranej dziedzinie jest najlepszym sposobem na sukces. I to w każdym biznesie.
2. Zdobyć sympatię innych. Gdy rozdajesz za darmo część swojej wiedzy, pomagasz innym. Możesz mieć pewność, że zostanie to docenione. Strategia dawania wiedzy za darmo jest dość wymagająca, ale przynosi wspaniałe rezultaty.
3. Zdobyć subskrybentów na Twoich listach adresowych. Później budujesz z nimi świetne relacje i... sprzedajesz im swoje produkty lub produkty innych (partnerstwo).
4. Zdobyć nowe odwiedziny na Twoich stronach. Osiągniesz to przynajmniej na 2 sposoby:
- będą tam zaglądali Twoi subskrybenci, których umiejętnie zaprosisz do tego
- będą osoby z polecenia - jeden drugiemu powie o Twoim poradniku i masz kolejne odwiedziny i być może subskrybenta i stałego czytelnika.
Kilka wskazówek w tym temacie:
- Dawaj tylko wartościowe rzeczy! Szczególnie dziś, gdy darmowych poradników, raportów czy kursów jest w Sieci od groma. Większość z nich jest jednak mało wartościowa - są to np. darmowe fragmenty cudzych ebooków. Niech Twój poradnik będzie inny: napisany od zera, bez kopiowania treści, napisany lekkim i zrozumiałym językiem, treściwy i wartościowy. Być może Cię to zdziwi, ale większość osób nie patrzy na Twój poradnik, jak na coś darmowego. Albo inaczej: pomimo tego, że jest to za darmo, spodziewają się czegoś tak wartościowego, jakby to było płatne. Podobnie jest z bonusami do produktów: zawsze muszą być wartościowe.
- Zadbaj o atrakcyjność tej darmówki. Chodzi mi o wygląd, dopracowanie w detalach treści, brak błędów, ciekawe i/lub zabawne dygresje, doskonałe sformatowanie treści. Niech ludzie zapragną czytać Twe słowa!
- Bezwzględnie buduj listę adresową. Choć sam ebook czy raport będzie zupełnie darmowy, jedną z Twoich korzyści będzie rosnąca baza adresowa. Nie dawaj darmówki bezpośrednio do pobrania na Twojej stronie. Użyj autorespondera (np. → http://www.pername.pl/ lub → http://freebot.pl/), wstaw na stronę formularz zapisu. Możesz też zastosować reklamę w postaci top-layera czy bottom-layera. Albo zrób też osobną stronę do zapisu na poradnik i na nią odsyłaj zainteresowanych.
- Promuj swój poradnik na różne sposoby. Dobrym pomysłem może być czasami użycie Google AdWords. Szokuje Cię reklamowanie darmowego ebooka w płatnych linkach sponsorowanych? A dlaczego? Jeśli będziesz zarabiać statystycznie w ciągu roku na jednej osobie na liście np. 2 złote, to jeśli wydasz na zdobycie 1 subskrybenta 1 zł w AdWords, to w ciągu 1 roku masz 100% zwrotu z inwestycji. Zbuduj strategię długoterminową, by zdawać sobie sprawę z takich rzeczy.
Sam - jak wiesz - stosuję taktykę dawania wiedzy za darmo. Sprawdza się doskonale.
cz.15 Książka
1. Dać się poznać jako ekspert. Zapewne zwróciło Twoją uwagę to, iż niemal w każdej poradzie tego poradnika wspominam o zaistnieniu w Sieci jako ekspert. Robię to nie bez przyczyny. Pozycjonowanie się na eksperta w wybranej dziedzinie jest najlepszym sposobem na sukces. I to w każdym biznesie.
2. Zdobyć sympatię innych. Gdy rozdajesz za darmo część swojej wiedzy, pomagasz innym. Możesz mieć pewność, że zostanie to docenione. Strategia dawania wiedzy za darmo jest dość wymagająca, ale przynosi wspaniałe rezultaty.
3. Zdobyć subskrybentów na Twoich listach adresowych. Później budujesz z nimi świetne relacje i... sprzedajesz im swoje produkty lub produkty innych (partnerstwo).
4. Zdobyć nowe odwiedziny na Twoich stronach. Osiągniesz to przynajmniej na 2 sposoby:
- będą tam zaglądali Twoi subskrybenci, których umiejętnie zaprosisz do tego
- będą osoby z polecenia - jeden drugiemu powie o Twoim poradniku i masz kolejne odwiedziny i być może subskrybenta i stałego czytelnika.
Kilka wskazówek w tym temacie:
- Dawaj tylko wartościowe rzeczy! Szczególnie dziś, gdy darmowych poradników, raportów czy kursów jest w Sieci od groma. Większość z nich jest jednak mało wartościowa - są to np. darmowe fragmenty cudzych ebooków. Niech Twój poradnik będzie inny: napisany od zera, bez kopiowania treści, napisany lekkim i zrozumiałym językiem, treściwy i wartościowy. Być może Cię to zdziwi, ale większość osób nie patrzy na Twój poradnik, jak na coś darmowego. Albo inaczej: pomimo tego, że jest to za darmo, spodziewają się czegoś tak wartościowego, jakby to było płatne. Podobnie jest z bonusami do produktów: zawsze muszą być wartościowe.
- Zadbaj o atrakcyjność tej darmówki. Chodzi mi o wygląd, dopracowanie w detalach treści, brak błędów, ciekawe i/lub zabawne dygresje, doskonałe sformatowanie treści. Niech ludzie zapragną czytać Twe słowa!
- Bezwzględnie buduj listę adresową. Choć sam ebook czy raport będzie zupełnie darmowy, jedną z Twoich korzyści będzie rosnąca baza adresowa. Nie dawaj darmówki bezpośrednio do pobrania na Twojej stronie. Użyj autorespondera (np. → http://www.pername.pl/ lub → http://freebot.pl/), wstaw na stronę formularz zapisu. Możesz też zastosować reklamę w postaci top-layera czy bottom-layera. Albo zrób też osobną stronę do zapisu na poradnik i na nią odsyłaj zainteresowanych.
- Promuj swój poradnik na różne sposoby. Dobrym pomysłem może być czasami użycie Google AdWords. Szokuje Cię reklamowanie darmowego ebooka w płatnych linkach sponsorowanych? A dlaczego? Jeśli będziesz zarabiać statystycznie w ciągu roku na jednej osobie na liście np. 2 złote, to jeśli wydasz na zdobycie 1 subskrybenta 1 zł w AdWords, to w ciągu 1 roku masz 100% zwrotu z inwestycji. Zbuduj strategię długoterminową, by zdawać sobie sprawę z takich rzeczy.
Sam - jak wiesz - stosuję taktykę dawania wiedzy za darmo. Sprawdza się doskonale.
cz.15 Książka
Komentarze
Prześlij komentarz