Jak wypromować stronę www? Cz.16 - Konkurs
Co tu dużo mówić: lubimy konkursy. Szczególnie z cennymi nagrodami. Najlepiej z gotówką do wygrania, choć nie jest to warunkiem koniecznym powodzenia konkursu.
Tak nieco z boku tematyki internetowej, powiem Ci, że jestem pod ogromnym wrażeniem marketingu realizowanego przez radio RMF. Są niesamowici. Gdy w najbliższym czasie usłyszysz w radio tę stację, zwróć uwagę na detale: jakie stosują nazwy dla programów, audycji, konkursów, jakie mają hasła reklamowe.
Prawdopodobnie najlepszym zagraniem RMFu było (i jest) wprowadzenie konkursu radiowego, w którym należy:
- wysłać na podany numer smsa ze swoim imieniem
- jeśli zadzwonią do Ciebie, musisz odebrać telefon słowami "eremef efem najlepsza muzyka" (hasło chyba kiedyś zmienili).
Tylko pomyśl: radio inwestuje kilkadziesiąt tysięcy na nagrodę w konkursie. Każdy sms kosztuje 2,44 z vat. Przy ilości osób słuchających RMFu w Polsce, podejrzewam, że na smsach zarabiają wielokrotność wartości nagrody. Ale nie to jest największą korzyścią w tym przypadku. Pomyśl, ile osób w Polsce rozmawia o tym konkursie, ile osób powtarza sobie na głos i w duchu "RMF fm najlepsza muzyka", ile osób odbiera telefon tymi słowami, choć dzwoni to ich znajomy lub obca osoba. Korzyści brandingowe są po prostu gigantyczne!
Organizując konkurs zdobędziesz nowych czytelników Twojego serwisu. Wiele osób wróci do Ciebie właśnie ze względu na konkurs. Zrób konkurs przynajmniej z kilkoma nagrodami. Nagrodzeni często napiszą o Tobie i konkursie (i o własnej wygranej) na swoim blogu, gdzieś na forum, Facebooku itp.
Na nagrody wcale nie musisz specjalnie się wykosztować. Mogą to być np.:
- Twoje usługi, np. wykonanie bannera czy logotypu
- zestaw gadżetów firmowych
- książki branżowe
- indywidualne konsultacje, doradztwo, coaching
- zaproszenie na szkolenie, jeśli je prowadzisz
- link pozycjonerski na Twoim serwisie np. na 90 dni lub rok
- banner reklamowy na jakiś czas u Ciebie na blogu
- zareklamowanie zwycięzcy w mailingu do Twoich subskrybentów
- najciekawszy komentarz na Twoim blogu
- najwartościowszy wpis, porada na forum
- wymyślenie hasła reklamowego (czyli tagline) dla Twojego serwisu
- opracowanie logotypu dla powstającego sklepu internetowego
- najśmieszniejsze zdjęcie przed komputerem
- najoryginalniejszy filmik
cz.17 Profile społecznościowe
Tak nieco z boku tematyki internetowej, powiem Ci, że jestem pod ogromnym wrażeniem marketingu realizowanego przez radio RMF. Są niesamowici. Gdy w najbliższym czasie usłyszysz w radio tę stację, zwróć uwagę na detale: jakie stosują nazwy dla programów, audycji, konkursów, jakie mają hasła reklamowe.
Prawdopodobnie najlepszym zagraniem RMFu było (i jest) wprowadzenie konkursu radiowego, w którym należy:
- jeśli zadzwonią do Ciebie, musisz odebrać telefon słowami "eremef efem najlepsza muzyka" (hasło chyba kiedyś zmienili).
Tylko pomyśl: radio inwestuje kilkadziesiąt tysięcy na nagrodę w konkursie. Każdy sms kosztuje 2,44 z vat. Przy ilości osób słuchających RMFu w Polsce, podejrzewam, że na smsach zarabiają wielokrotność wartości nagrody. Ale nie to jest największą korzyścią w tym przypadku. Pomyśl, ile osób w Polsce rozmawia o tym konkursie, ile osób powtarza sobie na głos i w duchu "RMF fm najlepsza muzyka", ile osób odbiera telefon tymi słowami, choć dzwoni to ich znajomy lub obca osoba. Korzyści brandingowe są po prostu gigantyczne!
Organizując konkurs zdobędziesz nowych czytelników Twojego serwisu. Wiele osób wróci do Ciebie właśnie ze względu na konkurs. Zrób konkurs przynajmniej z kilkoma nagrodami. Nagrodzeni często napiszą o Tobie i konkursie (i o własnej wygranej) na swoim blogu, gdzieś na forum, Facebooku itp.
Na nagrody wcale nie musisz specjalnie się wykosztować. Mogą to być np.:
- zestaw gadżetów firmowych
- książki branżowe
- indywidualne konsultacje, doradztwo, coaching
- zaproszenie na szkolenie, jeśli je prowadzisz
- link pozycjonerski na Twoim serwisie np. na 90 dni lub rok
- banner reklamowy na jakiś czas u Ciebie na blogu
- zareklamowanie zwycięzcy w mailingu do Twoich subskrybentów
- najwartościowszy wpis, porada na forum
- wymyślenie hasła reklamowego (czyli tagline) dla Twojego serwisu
- opracowanie logotypu dla powstającego sklepu internetowego
- najśmieszniejsze zdjęcie przed komputerem
- najoryginalniejszy filmik
cz.17 Profile społecznościowe
Komentarze
Prześlij komentarz