Jak wypromować stronę www? Cz.19 - Opisy w komunikatorach
Oto rady jak w celach marketingowych wykorzystywać opis GG lub innych komunikatorów:
1. Zawsze dawaj link w opisie. Bezcelowe są opisy typu "Dziś kiepsko się czuję...", "Kobiety są do bani", czy "Znów jestem na topie!". Oczywiście taki opis może skłonić któregoś z Twoim znajomych, by napisali do Ciebie. Ale nie o to nam tutaj chodzi; jesteś często na listach kontaktowych w zasadzie obcych Ci osób, więc najpewniej do Ciebie nie napiszą
2. Wyróżniaj pierwsze litery wyrazów w adresie wielkimi literami. Są wtedy bardziej widoczne, przykuwaj uwagę i więcej osób kliknie w link. Czyli www.DobraKawa.pl zamiast www.dobrakawa.pl
3. Dodaj krótki opis zawartości strony, do której prowadzi link. Oczywiście czasami adres mówi sam za siebie, np. www.Dla-Samotnych-Facetow.pl. Jednak niemal zawsze lepiej dać opis, aby zachęcić do wejścia na stronę osoby zainteresowane danym tematem lub nie tracić czasu osób, które wejdą i wyjdą, bo np. zmylił ich adres. Oczywiście od tej reguły są wyjątki. Jeśli Twoim celem jest wzbudzenie ciekawości, możesz dać intrygujący lub dwuznaczny opis.
4. Ostatnia rada jest niezwykle ważna: zmieniaj linki i opis! Większość osób utrzymuje ten sam opis GG czy innego komunikatora praktycznie przez cały czas. Skąd pomysł, że bądź co bądź bardzo powoli zmieniająca się lista osób, które mają Cię w kontaktach, będzie zainteresowana w kółko tą samą stroną? Zmieniaj opis i adres WWW przynajmniej 1 raz dziennie. Oczywiście możesz powracać do adresów, które już były w opisie. Jasna sprawa. Ale musi być rotacja i co chwilę nowe adresy. Przecież masz co umieszczać w opisie. Np. linki do:
- nowych wpisów na blogu
- promocji w Twoim sklepie internetowym
- Twojego profilu na Facebooku
- dyskusji z Twoim udziałem na jakimś forum itp.
Powyższe sugestie dotyczą także innych komunikatorów internetowych, choć sposób umieszczania opisu może być w nich nieco inny.
cz.20 Adresy www na materiałach reklamowych
1. Zawsze dawaj link w opisie. Bezcelowe są opisy typu "Dziś kiepsko się czuję...", "Kobiety są do bani", czy "Znów jestem na topie!". Oczywiście taki opis może skłonić któregoś z Twoim znajomych, by napisali do Ciebie. Ale nie o to nam tutaj chodzi; jesteś często na listach kontaktowych w zasadzie obcych Ci osób, więc najpewniej do Ciebie nie napiszą
2. Wyróżniaj pierwsze litery wyrazów w adresie wielkimi literami. Są wtedy bardziej widoczne, przykuwaj uwagę i więcej osób kliknie w link. Czyli www.DobraKawa.pl zamiast www.dobrakawa.pl
3. Dodaj krótki opis zawartości strony, do której prowadzi link. Oczywiście czasami adres mówi sam za siebie, np. www.Dla-Samotnych-Facetow.pl. Jednak niemal zawsze lepiej dać opis, aby zachęcić do wejścia na stronę osoby zainteresowane danym tematem lub nie tracić czasu osób, które wejdą i wyjdą, bo np. zmylił ich adres. Oczywiście od tej reguły są wyjątki. Jeśli Twoim celem jest wzbudzenie ciekawości, możesz dać intrygujący lub dwuznaczny opis.
4. Ostatnia rada jest niezwykle ważna: zmieniaj linki i opis! Większość osób utrzymuje ten sam opis GG czy innego komunikatora praktycznie przez cały czas. Skąd pomysł, że bądź co bądź bardzo powoli zmieniająca się lista osób, które mają Cię w kontaktach, będzie zainteresowana w kółko tą samą stroną? Zmieniaj opis i adres WWW przynajmniej 1 raz dziennie. Oczywiście możesz powracać do adresów, które już były w opisie. Jasna sprawa. Ale musi być rotacja i co chwilę nowe adresy. Przecież masz co umieszczać w opisie. Np. linki do:
- nowych wpisów na blogu
- promocji w Twoim sklepie internetowym
- Twojego profilu na Facebooku
- dyskusji z Twoim udziałem na jakimś forum itp.
Powyższe sugestie dotyczą także innych komunikatorów internetowych, choć sposób umieszczania opisu może być w nich nieco inny.
cz.20 Adresy www na materiałach reklamowych
Komentarze
Prześlij komentarz