Jak wypromować stronę www? Cz.20 - Adres www na...
Bardzo często powtarzam, że musimy wręcz obsesyjnie myśleć o naszym biznesie, by odnieść sukces. Dlaczego jest to takie ważne? Bo skupiamy wtedy naszą uwagę na jednym zagadnieniu: naszym biznesie. Cały czas myślimy, jak go udoskonalić. Bez przerwy modyfikujemy strategię, szukamy optymalnych rozwiązań. Takie podejście skazane jest na sukces.
Dlaczego tu i teraz o tym piszę? Bo właśnie materiały reklamowe i inne drobiazgi są często dowodem na to, czy ktoś skupia się na swoim biznesie, czy nie.
Napisałem "materiały reklamowe", choć w sumie chodzi mi tutaj o coś więcej. Zastanówmy się, gdzie i jak możemy promować domenę naszego serwisu, by zyskać dodatkowych odwiedzających:
1. Samochód firmowy. Sam zbieram się do zamówienia namagnesowanej przylepki na drzwi mojego auta. Inwestycja bardzo niewielka (100-300 zł), a efekty brandingowe i dodatkowe odwiedziny murowane.
2. Koszulki, bluzy, czapeczki, krawaty, spinki. Koszulka z nadrukiem to koszt rzędu 30 złotych brutto przy nakładzie 1 lub kilku sztuk. Przy większych zamówieniach ceny drastycznie maleją (nawet do 10 zł lub mniej za sztukę). Czapeczki to też niskie koszty. Planuję zamówić bluzę z nadrukiem; a raczej wyślę własną bluzę do nadruku, bo nie widziałem nigdzie takich, jakie mi się podobają. Sam koszt nadruku nie przekroczy 10zł. Tylko pomyśl, ile osób zobaczy Twoją domenę dzięki tym koszulkom i innym częściom garderoby (na majtkach też można dać domenę, tylko mało osób ją obejrzy ;-). Choć na kąpielówkach - super pomysł!
3. Kubki, długopisy, zakładki do książek, linijki, podkładki pod myszkę, kalkulatory, notesy, bloczki papieru do notatek, żółte karteczki, organizery, deski z klipem do notowania, kalendarze, torby reklamowe, magnesy na lodówkę z karteczkami na listę zakupów, smycze, zapalniczki, podkładki korkowe, balony, breloki, pocztówki reklamowe, segregatory, otwieracze do kapsli, parasolki, zegary ścienne lub na biurko, i inne gadżety. Tylko mi nie mów, że to wielkie inwestycje. Sprawdź ceny np. na Allegro. Jeśli robisz to pierwszy raz, prawdopodobnie zdziwisz się, jak niskie są ceny. Na przykład zakładka do książki wyjdzie grosze za sztukę, a tylko pomyśl, ilu Twoich klientów lub innych obdarowanych będzie na nią wielokrotnie spoglądało.
4. Wizytówki. Świetnym pomysłem jest dawanie własnego zdjęcia na wizytówce. Często nie pamiętamy osób, których wizytówki posiadamy. A przecież wystarczy zdjęcie na wizytówce i od razu kojarzymy tę osobę. No i nie zapomnij przypadkiem o domenie Twojego serwisu (może być nawet na czole na zdjęciu, ale być musi).
5. Banner typu roll-up, x-banner, stojak reklamowy. Inwestycja 150-300 zł. Niezwykle praktyczne rozwiązanie. Po spakowaniu mieści się w poręcznym pokrowcu. Rozkładanie trwa max kilka minut. Prezentuje się świetnie. Wykorzystasz go w wielu miejscach.
6. Koperty, papier firmowy, taśmy do pakowania, pudełka i inne opakowania. Znowu drobne inwestycje. Np. 100 kopert z Twoim nadrukiem będzie Cię kosztowało 30-50 zł.
Pamiętaj: w biznesie każdy detal się liczy. Każdy. Jeśli nie są to wielkie inwestycje, tym bardziej zadbaj o to, by Twoja domena / logotyp znalazła się dosłownie na wszystkim, co jest związane z Tobą i Twoją działalnością. Nie tylko zyskasz dodatkowe odwiedziny, ale także szacunek i podziw innych oraz miano profesjonalisty.
cz.21 Wymiana linków
Dlaczego tu i teraz o tym piszę? Bo właśnie materiały reklamowe i inne drobiazgi są często dowodem na to, czy ktoś skupia się na swoim biznesie, czy nie.
Napisałem "materiały reklamowe", choć w sumie chodzi mi tutaj o coś więcej. Zastanówmy się, gdzie i jak możemy promować domenę naszego serwisu, by zyskać dodatkowych odwiedzających:
1. Samochód firmowy. Sam zbieram się do zamówienia namagnesowanej przylepki na drzwi mojego auta. Inwestycja bardzo niewielka (100-300 zł), a efekty brandingowe i dodatkowe odwiedziny murowane.
2. Koszulki, bluzy, czapeczki, krawaty, spinki. Koszulka z nadrukiem to koszt rzędu 30 złotych brutto przy nakładzie 1 lub kilku sztuk. Przy większych zamówieniach ceny drastycznie maleją (nawet do 10 zł lub mniej za sztukę). Czapeczki to też niskie koszty. Planuję zamówić bluzę z nadrukiem; a raczej wyślę własną bluzę do nadruku, bo nie widziałem nigdzie takich, jakie mi się podobają. Sam koszt nadruku nie przekroczy 10zł. Tylko pomyśl, ile osób zobaczy Twoją domenę dzięki tym koszulkom i innym częściom garderoby (na majtkach też można dać domenę, tylko mało osób ją obejrzy ;-). Choć na kąpielówkach - super pomysł!
3. Kubki, długopisy, zakładki do książek, linijki, podkładki pod myszkę, kalkulatory, notesy, bloczki papieru do notatek, żółte karteczki, organizery, deski z klipem do notowania, kalendarze, torby reklamowe, magnesy na lodówkę z karteczkami na listę zakupów, smycze, zapalniczki, podkładki korkowe, balony, breloki, pocztówki reklamowe, segregatory, otwieracze do kapsli, parasolki, zegary ścienne lub na biurko, i inne gadżety. Tylko mi nie mów, że to wielkie inwestycje. Sprawdź ceny np. na Allegro. Jeśli robisz to pierwszy raz, prawdopodobnie zdziwisz się, jak niskie są ceny. Na przykład zakładka do książki wyjdzie grosze za sztukę, a tylko pomyśl, ilu Twoich klientów lub innych obdarowanych będzie na nią wielokrotnie spoglądało.
4. Wizytówki. Świetnym pomysłem jest dawanie własnego zdjęcia na wizytówce. Często nie pamiętamy osób, których wizytówki posiadamy. A przecież wystarczy zdjęcie na wizytówce i od razu kojarzymy tę osobę. No i nie zapomnij przypadkiem o domenie Twojego serwisu (może być nawet na czole na zdjęciu, ale być musi).
5. Banner typu roll-up, x-banner, stojak reklamowy. Inwestycja 150-300 zł. Niezwykle praktyczne rozwiązanie. Po spakowaniu mieści się w poręcznym pokrowcu. Rozkładanie trwa max kilka minut. Prezentuje się świetnie. Wykorzystasz go w wielu miejscach.
6. Koperty, papier firmowy, taśmy do pakowania, pudełka i inne opakowania. Znowu drobne inwestycje. Np. 100 kopert z Twoim nadrukiem będzie Cię kosztowało 30-50 zł.
Pamiętaj: w biznesie każdy detal się liczy. Każdy. Jeśli nie są to wielkie inwestycje, tym bardziej zadbaj o to, by Twoja domena / logotyp znalazła się dosłownie na wszystkim, co jest związane z Tobą i Twoją działalnością. Nie tylko zyskasz dodatkowe odwiedziny, ale także szacunek i podziw innych oraz miano profesjonalisty.
cz.21 Wymiana linków
Komentarze
Prześlij komentarz