Jak wypromować stronę www? Cz.23 - Favicon
Używaj favicona. Niby detal, a ważny. Jak każdy detal w ebiznesie. Sprawdź teraz wszystkie Twoje serwisy - masz favicony?
Favicon to ta mała graficzka, która jest wyświetlana w pasku (okienku) adresu i na belce (górnym pasku) przeglądarki internetowej. Technicznie favicon jest plikiem graficznym o wymiarach 32 na 32 pixele. Wrzucasz taki plik na serwer (albo korzystasz z gotowych → http://www.iconj.com/), a w kodzie strony w tagu head, za tagiem title wklejasz link do favicona.
Dlaczego warto mieć własnego favicona?
- Jeśli nie masz własnego favicona, zostaje Ci przydzielony systemowy, czyli taka standardowa kopertka (lub symbol Bloggera w przypadku bloga z Google). Nie wyróżniasz się wtedy, upodabniasz się do innych, którzy zapomnieli o faviconie
- Indywidualny favicon wyróżnia Cię. I to na kilka sposobów:
• Jak wcześniej wspomniałem, widać Twoją ikonkę w pasku przeglądarki i na górnej belce. Jeśli użytkownik ma otwarte wiele okien w przeglądarce, zakładka z Twoim serwisem wyróżnia się.
• Jeśli ktoś doda Twój serwis do "Ulubionych", wtedy również wędruje tam Twój favicon. Będzie przypominał o Tobie temu komuś za każdym razem, gdy zajrzy on do "ulubionych". I częściej kliknie.
- Favicon zwiększa Twój profesjonalizm, pokazuje Twoją dbałość o szczegóły i zwiększa zaufanie do Twojego serwisu - tym samym do Ciebie.
Kilka rad odnośnie favicona
1. Możesz go wykonać w dowolnym programie graficznym - nawet w Paincie.
2. Warto stosować format png i przezroczyste tło, zapewnia to o wiele lepszy wygląd w przeglądarce.
3. Favicon jest mały, więc musi zawierać prostą grafikę. Może nie zawsze musi, ale generalnie powinien. Najczęściej stosuje się jako favicon:
- 1 literę - np. pierwszą z domeny serwisu lub nazwy firmy
- logo - jeśli jest na tyle proste i o zbliżonych proporcjach szerokości do wysokości; jeśli tak nie jest, możesz dać część logo (np. pierwszą literę)
- własne zdjęcie wygląda nie najgorzej
Jeszcze raz to podkreślę: każdy detal ma znaczenie. Favicon również.
cz.24 Serwisy z ogłoszeniami
Favicon to ta mała graficzka, która jest wyświetlana w pasku (okienku) adresu i na belce (górnym pasku) przeglądarki internetowej. Technicznie favicon jest plikiem graficznym o wymiarach 32 na 32 pixele. Wrzucasz taki plik na serwer (albo korzystasz z gotowych → http://www.iconj.com/), a w kodzie strony w tagu head, za tagiem title wklejasz link do favicona.
Dlaczego warto mieć własnego favicona?
- Jeśli nie masz własnego favicona, zostaje Ci przydzielony systemowy, czyli taka standardowa kopertka (lub symbol Bloggera w przypadku bloga z Google). Nie wyróżniasz się wtedy, upodabniasz się do innych, którzy zapomnieli o faviconie
- Indywidualny favicon wyróżnia Cię. I to na kilka sposobów:
• Jak wcześniej wspomniałem, widać Twoją ikonkę w pasku przeglądarki i na górnej belce. Jeśli użytkownik ma otwarte wiele okien w przeglądarce, zakładka z Twoim serwisem wyróżnia się.
• Jeśli ktoś doda Twój serwis do "Ulubionych", wtedy również wędruje tam Twój favicon. Będzie przypominał o Tobie temu komuś za każdym razem, gdy zajrzy on do "ulubionych". I częściej kliknie.
- Favicon zwiększa Twój profesjonalizm, pokazuje Twoją dbałość o szczegóły i zwiększa zaufanie do Twojego serwisu - tym samym do Ciebie.
Kilka rad odnośnie favicona
1. Możesz go wykonać w dowolnym programie graficznym - nawet w Paincie.
2. Warto stosować format png i przezroczyste tło, zapewnia to o wiele lepszy wygląd w przeglądarce.
3. Favicon jest mały, więc musi zawierać prostą grafikę. Może nie zawsze musi, ale generalnie powinien. Najczęściej stosuje się jako favicon:
- 1 literę - np. pierwszą z domeny serwisu lub nazwy firmy
- logo - jeśli jest na tyle proste i o zbliżonych proporcjach szerokości do wysokości; jeśli tak nie jest, możesz dać część logo (np. pierwszą literę)
- własne zdjęcie wygląda nie najgorzej
Jeszcze raz to podkreślę: każdy detal ma znaczenie. Favicon również.
cz.24 Serwisy z ogłoszeniami
Komentarze
Prześlij komentarz