Jak wypromować stronę www? Cz.24 - Serwisy ogłoszeniowe
Jak widzisz z 23 wcześniejszych porad, bardzo dywersyfikujemy źródła odwiedzin. I o to chodzi!! Niektórzy bardzo ekscytują się masą odwiedzin, które pochodzą z jednego lub najwyżej kilku źródeł. Takie podejście to duży błąd strategiczny. Mając wiele odwiedzin ale np. tylko z jednego źródła (niech to będzie banner w jakimś bardzo popularnym serwisie), zyskujesz tylko takich userów, którzy zaglądali (lub chociaż 1 raz zajrzeli) na tenże serwis. A co z użytkownikami, którzy z jakichś względów nie zaglądają na serwis będący niemal jedynym źródłem odwiedzin Twojej strony? To proste: nigdy do nich nie dotrzesz.
Jest to naprawdę ważne, więc raz jeszcze to powtórzę. W niektórych branżach można odnieść wrażenie, że jest 1 serwis (często duży portal lub forum), który odwiedzają wszyscy zainteresowani daną tematyką. Tak nie jest! Przypomnij sobie, ile to razy zdarzyło Ci się trafić po raz pierwszy na stronę, która w gruncie rzeczy jest niezwykle popularna w danej tematyce, a Tobie zupełnie dotychczas nieznana? Ja mam tak dość często. Czasami wręcz głupio mi, że nie znałem tej witryny wcześniej.
Ugruntujmy zatem raz jeszcze słuszne stwierdzenie:
W przypadku serwisów z ogłoszeniami mamy do czynienia z 2 rodzajami:
- ogłoszenia ogólnotematyczne (np. → http://www.gratka.pl/, → http://www.gumtree.pl/, czy → http://www.favore.pl/)
- ogłoszenia branżowe (np. → http://www.oferty.net/, → http://www.autotrader.pl/, czy → http://www.kupiepsa.pl/)
Korzystaj z obydwu typów wymienionych wyżej grup serwisów. Choć oczywiście te branżowe - często mniej popularne - wygenerują bardziej wartościowych odwiedzających.
Samo umieszczenie ogłoszenia jest zazwyczaj bardzo proste. Zwrócę Twoją uwagę na kilka istotnych aspektów:
- Starannie sformatuj wygląd ogłoszenia. Poświęć kilka minut, by Twoje ogłoszenie było częściej czytane i zachęcało do kliknięcia w link do Twojego serwisu.
- Zadbaj o zdjęcia. Nie tylko 1 zdjęcie na dole ogłoszenia. Świetnie działają zdjęcia śródtekstowe.
- Na jednym z obrazków / zdjęć umieść logotyp / domenę Twojego serwisu. Nie zapomnij nigdy o tym.
- Jeśli chcesz budzić zaufanie, podawaj pełne dane kontaktowe i firmowe (jeśli oferujesz coś jako firma).
- Często sprzedaż naszych produktów lub usług przez takie serwisy jest mizerna. Jasne. Dlaczego więc nie wykorzystać ich potencjału do przekierowania userów na nasz serwis? Dokładnie! A na Twoim serwisie skupisz się na jednej akcji (kupno produktu, zamówienie usługi, zostawienie maila) i konwersja oraz korzyści będą wielokrotnie wyższe. Dlatego wyeksponuj adres Twojego serwisu (większość tego typu agregatorów ogłoszeń pozwala na to).
Serwisy z ogłoszenia są płatne lub darmowe. Wyszukaj przynajmniej kilka lub kilkanaście darmowych i umieść tam swoje ogłoszenie. Rozważ także promowanie się w tych płatnych. Ważne jest to, aby wiedzieć, czy warto płacić. Jak się o tym przekonać? Na dzień dzisiejszy nie jest to trudne i nic nie kosztuje (poza czasem oczywiście). W statystykach Google Analytics będziesz mieć jak na dłoni odwiedziny z różnych źródeł, w tym z serwisów z ogłoszeniami. Wystarczy, że zbadasz konwersję (też w Analitics). Krótkie testy i masz gotowe odpowiedzi.
cz.25 Wirtualna kampania
Jest to naprawdę ważne, więc raz jeszcze to powtórzę. W niektórych branżach można odnieść wrażenie, że jest 1 serwis (często duży portal lub forum), który odwiedzają wszyscy zainteresowani daną tematyką. Tak nie jest! Przypomnij sobie, ile to razy zdarzyło Ci się trafić po raz pierwszy na stronę, która w gruncie rzeczy jest niezwykle popularna w danej tematyce, a Tobie zupełnie dotychczas nieznana? Ja mam tak dość często. Czasami wręcz głupio mi, że nie znałem tej witryny wcześniej.
Ugruntujmy zatem raz jeszcze słuszne stwierdzenie:
należy dywersyfikować źródła odwiedzin.
W przypadku serwisów z ogłoszeniami mamy do czynienia z 2 rodzajami:
- ogłoszenia ogólnotematyczne (np. → http://www.gratka.pl/, → http://www.gumtree.pl/, czy → http://www.favore.pl/)
- ogłoszenia branżowe (np. → http://www.oferty.net/, → http://www.autotrader.pl/, czy → http://www.kupiepsa.pl/)
Korzystaj z obydwu typów wymienionych wyżej grup serwisów. Choć oczywiście te branżowe - często mniej popularne - wygenerują bardziej wartościowych odwiedzających.
Samo umieszczenie ogłoszenia jest zazwyczaj bardzo proste. Zwrócę Twoją uwagę na kilka istotnych aspektów:
- Starannie sformatuj wygląd ogłoszenia. Poświęć kilka minut, by Twoje ogłoszenie było częściej czytane i zachęcało do kliknięcia w link do Twojego serwisu.
- Zadbaj o zdjęcia. Nie tylko 1 zdjęcie na dole ogłoszenia. Świetnie działają zdjęcia śródtekstowe.
- Na jednym z obrazków / zdjęć umieść logotyp / domenę Twojego serwisu. Nie zapomnij nigdy o tym.
- Jeśli chcesz budzić zaufanie, podawaj pełne dane kontaktowe i firmowe (jeśli oferujesz coś jako firma).
- Często sprzedaż naszych produktów lub usług przez takie serwisy jest mizerna. Jasne. Dlaczego więc nie wykorzystać ich potencjału do przekierowania userów na nasz serwis? Dokładnie! A na Twoim serwisie skupisz się na jednej akcji (kupno produktu, zamówienie usługi, zostawienie maila) i konwersja oraz korzyści będą wielokrotnie wyższe. Dlatego wyeksponuj adres Twojego serwisu (większość tego typu agregatorów ogłoszeń pozwala na to).
Serwisy z ogłoszenia są płatne lub darmowe. Wyszukaj przynajmniej kilka lub kilkanaście darmowych i umieść tam swoje ogłoszenie. Rozważ także promowanie się w tych płatnych. Ważne jest to, aby wiedzieć, czy warto płacić. Jak się o tym przekonać? Na dzień dzisiejszy nie jest to trudne i nic nie kosztuje (poza czasem oczywiście). W statystykach Google Analytics będziesz mieć jak na dłoni odwiedziny z różnych źródeł, w tym z serwisów z ogłoszeniami. Wystarczy, że zbadasz konwersję (też w Analitics). Krótkie testy i masz gotowe odpowiedzi.
cz.25 Wirtualna kampania
Komentarze
Prześlij komentarz