Jak wypromować stronę www? Cz.26 - Newsletter
Oczywiście słowa "wysyłaj newsletter" powinny poprzedzać słowa: buduj bazę adresową. I buduj doskonałe relacje z Twoimi subskrybentami. Budowanie bazy adresów e-mail to szeroki temat. W tym poście opisze najważniejsze aspekty.
Możesz mieć kilka różnych rodzajów baz e-mailowych. Generalny podział obejmuje 3 grupy:
- baza / bazy klientów - czyli tych osób, które już od Ciebie coś kupiły lub skorzystały z Twoich usług
- baza / bazy subskrybentów Twoich darmowych newsletterów, biuletynów, e-zinów, kursów, poradników, ebooków
- baza użytkowników Twojego bloga, forum, serwisu społecznościowego czy portalu branżowego
Z każdą z baz buduj relacje, więzi. Jeśli miałbym dosłownie w kilku zdaniach napisać, jak zbudować doskonałe relacje, napisałbym:
- Daj coś wartościowego na początek. Oczywiście wartościowego z punktu widzenia Twoich subskrybentów. Jeśli mówimy o bazie klientów - niech Twoje produkty i usługi będą doskonałe. I warte więcej, niż za nie żądasz.
- Zaprzyjaźnij się z userem. Być może przyjaźń to za duże słowo, ale daj się polubić. Przejdź najlepiej od razu na "Ty", bądź otwarty, pokaż się jako fajna, miła, sympatyczna i pomocna osoba.
- Wysyłaj w miarę regularnie e-maile do bazy. Co do odstępów czasowych pomiędzy mailami, to nie ma jednej rady. Najlepiej spytać listę, jak często chcą dostawać maile od Ciebie. Bezpieczne i rozsądne jest wysyłanie maili raz na 5-10 dni.
- Pomagaj subskrybentom rozwiązywać ich problemy, czyli dawaj wartościowe wskazówki w mailach.
- Umiejętnie wplataj w kolejkę mailową (czy mailingi) wiadomości o charakterze reklamowym. Nie dziw się, że po każdym tego typu mailingu część osób wypisze się z listy. Jeśli jednorazowe wypisy nie przekraczają 0,5% - nic się nie dzieje.
- Odpowiadaj na maile! To bardzo ważna zasada: na każdego maila od subskrybenta musisz odpowiedzieć - nawet na negatywnego (ktoś wyzwie Cię od spamerów itp.). Po nawiązaniu kontaktu (wymiany) mailowego, szansa na zakup czegokolwiek od Ciebie przez taką osobę wzrasta 10-100 krotnie, w porównaniu do "zwykłych" osób na liście. Jeśli ktoś Ci mówi, że nie ma czasu, lub że nie ma sensu odpowiadanie na maile od subskrybentów - lepiej zmień mentora, bo nie ma pojęcia o biznesie i marketingu.
Wysyłając newsletter do swojej bazy adresowej, możesz w łatwy i przyjemny sposób zwiększać ilość odwiedzin na Twoich serwisach. A jeśli prowadzisz bloga (a prowadzisz!), to przy odpowiednio dużej bazie i wartościowych wpisach na blogu, możesz liczyć na masę komentarzy.
cz.27 Optymalizacja serwisu
Możesz mieć kilka różnych rodzajów baz e-mailowych. Generalny podział obejmuje 3 grupy:
- baza / bazy klientów - czyli tych osób, które już od Ciebie coś kupiły lub skorzystały z Twoich usług
- baza / bazy subskrybentów Twoich darmowych newsletterów, biuletynów, e-zinów, kursów, poradników, ebooków
- baza użytkowników Twojego bloga, forum, serwisu społecznościowego czy portalu branżowego
Z każdą z baz buduj relacje, więzi. Jeśli miałbym dosłownie w kilku zdaniach napisać, jak zbudować doskonałe relacje, napisałbym:
- Daj coś wartościowego na początek. Oczywiście wartościowego z punktu widzenia Twoich subskrybentów. Jeśli mówimy o bazie klientów - niech Twoje produkty i usługi będą doskonałe. I warte więcej, niż za nie żądasz.
- Zaprzyjaźnij się z userem. Być może przyjaźń to za duże słowo, ale daj się polubić. Przejdź najlepiej od razu na "Ty", bądź otwarty, pokaż się jako fajna, miła, sympatyczna i pomocna osoba.
- Wysyłaj w miarę regularnie e-maile do bazy. Co do odstępów czasowych pomiędzy mailami, to nie ma jednej rady. Najlepiej spytać listę, jak często chcą dostawać maile od Ciebie. Bezpieczne i rozsądne jest wysyłanie maili raz na 5-10 dni.
- Pomagaj subskrybentom rozwiązywać ich problemy, czyli dawaj wartościowe wskazówki w mailach.
- Umiejętnie wplataj w kolejkę mailową (czy mailingi) wiadomości o charakterze reklamowym. Nie dziw się, że po każdym tego typu mailingu część osób wypisze się z listy. Jeśli jednorazowe wypisy nie przekraczają 0,5% - nic się nie dzieje.
- Odpowiadaj na maile! To bardzo ważna zasada: na każdego maila od subskrybenta musisz odpowiedzieć - nawet na negatywnego (ktoś wyzwie Cię od spamerów itp.). Po nawiązaniu kontaktu (wymiany) mailowego, szansa na zakup czegokolwiek od Ciebie przez taką osobę wzrasta 10-100 krotnie, w porównaniu do "zwykłych" osób na liście. Jeśli ktoś Ci mówi, że nie ma czasu, lub że nie ma sensu odpowiadanie na maile od subskrybentów - lepiej zmień mentora, bo nie ma pojęcia o biznesie i marketingu.
Wysyłając newsletter do swojej bazy adresowej, możesz w łatwy i przyjemny sposób zwiększać ilość odwiedzin na Twoich serwisach. A jeśli prowadzisz bloga (a prowadzisz!), to przy odpowiednio dużej bazie i wartościowych wpisach na blogu, możesz liczyć na masę komentarzy.
cz.27 Optymalizacja serwisu
Komentarze
Prześlij komentarz