Jak wypromować stronę www? Cz.32 - Reklama u innych

Metody zwiększania ilości odwiedzin na serwisach internetowych można podzielić na:

- Darmowe - często mozolna i długotrwała robota, ale inwestujesz tylko / głównie Twój czas
- Płatne - płacisz i masz... teoretycznie (np. wykup bannerów, boksów tekstowych, linków itp.)

Większość porad z tego kursu dotyczy pierwszej grupy sposobów na zwiększenie ilości odwiedzających. Dziś słów kilka o kupowaniu reklam w innych serwisach:

Baner


Pamiętaj, że dzisiejszy internauta cierpi na tzw. ślepotę bannerową. Tzn. nie cierpi - raczej przynosi mu to ulgę. O co chodzi? Ze względu na przesyt serwisów internetowych reklamami graficznymi, przestaliśmy widzieć banery. Ignorujemy je podświadomie. Czyli jest tak... jakby ich nie było. Czy można coś na to zaradzić? Owszem, możesz próbować:

• Wykonać banner przypominający komunikat systemowy. Uważam jednak takie działanie za nieetyczne. Jeden ze znanych specjalistów od marketingu chwalił się, że kiedyś stworzył banner przypominający komunikat systemowy w rodzaju: "Brakuje pamięci w systemie! Zwiększ ilość pamięci natychmiast!". Po kliknięciu w reklamę, skołowany użytkownik trafiał do sklepu internetowego z akcesoriami do pecetów - oczywiście na podstronę z ofertą kości pamięci. Sprytne, nie? Jasne, że sprytne. Ale czy etyczne? Okłamywać kogoś, że brakuje mu pamięci, tylko po to, by wcisnąć mu towar, którego faktycznie nie potrzebuje. Nie rób tak lepiej.

• Przygotować banner, który wygląda jak formularz. Tutaj masz spore pole do popisu. Lubimy klikać w listy rozwijane, pola wyboru. Możesz imitować taki formularz w postaci pliku graficznego: po kliknięciu, user przejdzie na Twoją stronę, gdzie znajdzie ten właśnie formularz (już normalnie działający) lub po prostu zapozna się z Twoją ofertą. Jeśli masz taką możliwość, umów się z właścicielem serwisu, u którego kupujesz reklamę, żebyś mógł zamiast bannera graficznego umieścić właśnie formularz. Jego klikalność to 3-10% przy 0,01-1% zwykłego banera graficznego.

Artykuł sponsorowany


Możesz zamieścić taki artykuł w Sieci (np. na jakimś portalu czy popularnym blogu) lub offline (np. w poczytnym miesięczniku branżowym).

Box tekstowy


Dlaczego akurat box tekstowy? Bo masz wtedy szansę umieścić tam kilka zdań opisu. Dzięki temu, taki box nie musi wyglądać jak typowa reklama. Poza tym, być może uda Ci się wynegocjować, że link będzie follow, czyli przekaże siłę pozycjonerską Twojemu serwisowi. Pamiętaj jednak, że taka forma reklamy ma sens w zasadzie tylko na serwisach zbieżnych tematycznie z Twoim serwisem.

Płatne formy reklamy mają jedną super zaletę: płacisz i masz. Czyli nie czekasz długo na efekty (jak np. w przypadku pozycjonowania). Możesz łatwo testować różne rozwiązania: kupujesz baner na tydzień i obserwujesz statystyki i konwersję. Po tygodniu masz czarno na białym: nastąpił zwrot z inwestycji na tę reklamę, czy nie. Jeśli nie, możesz:

- dać sobie spokój, jeśli widzisz, że ta forma reklamy nie ma w Twoim przypadku sensu
- testować (różne rodzaje bannerów czy wygląd strony docelowej), aż osiągniesz zwrot z inwestycji

Jeśli od razu będziesz miał ROI do przodu, wtedy:

- testujesz, aby zwiększyć ROI
- zwiększasz nakłady na tę formę reklamy
- szukasz innych miejsc, gdzie wyemitujesz tego typu reklamę

Znam osoby, które korzystają tylko z płatnego zdobywania ruchu na swoich serwisach. Znam także osoby, które nigdy nie płacą za to - zawsze wybierają darmowe sposoby. Tobie radzę wprowadzać i testować różne rozwiązania (płatne i darmowe), bo każdy biznes jest inny i to co działa u kogoś innego, nie koniecznie zadziała u Ciebie.

cz.33 Mailing

Komentarze

POLECANY WPIS

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

Od początku przygody z zarabianiem w Internecie brakowało mi sposobu na szybki odczyt zarobionych kwot w programach, w których uczestniczyłem. Potrzeba wzrosła jeszcze bardziej, gdy zrozumiałem, że kluczowy jest kontekstowy dobór produktu lub usługi do tematyki strony WWW, co często zmusza do rozszerzenia  prowizyjnego portfolio  o nowe źródło mamony. Moje pragnienie osiągnęło szczyt, gdy się okazało, że ten sam produkt/usługę oferują różne programy z różną prowizją - wówczas oczywistością jest wybór tego kto płaci najwięcej i... często kolejny formularz rejestracyjny do wypełnienia. Zazwyczaj optymalne zmonetyzowanie jednego dużego serwisu internetowego wiąże się ze współpracą z kilkoma firmami. Ale już kilka różnych serwisów to potencjalnie kooperacja z kilkunastoma a może kilkudziesięcioma płatnikami, mimo istnienia sieci afiliacyjnych! Jak to ogarnąć? Ból d.py od nadmiaru, chaosu, niewiedzy ... Z tych i innych powodów liczba systemów zarobkowych, w których uczestniczę s

PODSTAWY, TRIKI & CIEKAWOSTKI



GDZIE AKTUALNIE ZARABIAM NAJWIĘCEJ?


» Zawsze poważne zarabianie w Internecie potrzebuje dwóch narzędzi: HOSTINGU (serwer) i DOMENY (adres www). Od tego zacznij!

Wielu praktyków twierdzi, że NAJLEPSZY HOSTING ma home.pl, a najtańsze domeny najczęściej są na OVH.pl

» Gdy rozwiniesz dochód z kilku programów zarobkowych bardzo przyda Ci się aplikacja do odczytu wielu sald gotówkowych

Cash Balance Reader »

» 500Affiliates. Program partnerski platformy handlowej Plus500

» Webepartners. Jedna z najlepszych polskich sieci afiliacyjnych

» Content Marketing. Obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych... i zarobkowych.

Unikalne artykuły płatne i eksperckie! Dodaj swoje WWW i dodatkowo zarabiaj jako wydawca lub reklamuj się jako reklamodawca!

WhitePress #1 w Polsce »

JAK & GDZIE INWESTOWAĆ? » FOREX


» Plus500 (koszt zerowy). Handel eurodolarem według sprawdzonego patentu dał mi 26% zysku w ciągu 48h Szczegóły »

NAJPOPULARNIEJSZE POSTY NA MI24 W ZESZŁYM ROKU

Sposób szukania nowych stron z linkami dofollow w komentarzach. Wordpress+CommentLuv oraz Drupal

Cash Balance Reader. Brakujący element układanki »

Plus500 i 500Affiliates. Najlepszy program partnerski???

DOŁĄCZ DO NAS ↓