Jak wypromować stronę www? Cz.36 - Gadżety z adresem
Prosta rada i naprawdę skuteczna: uruchom Twoje pokłady kreatywności i wymyśl przynajmniej kilka gadżetów, które możesz rozdawać za darmo. Zarówno obecnym klientom, jak i potencjalnym.
Co to mogą być za gadżety?
Wróć do lekcji nr.20. Teraz przedstawię tylko kilka najtańszych i najprostszych pomysłów na gadżety:
Pamiętaj: jeśli masz dać jakiś badziew, to lepiej nic nie dawaj! Zatem taki długopis musi:
- wyglądać ładnie i w miarę solidnie
- działać bez zarzutu, czyli pisać i "pstrykać"
- być w miarę trwały, by nie poszedł do kosza po kilku dniach użytkowania
Możesz mieć pewność, że jakość i wygląd Twoich materiałów reklamowych, gadżetów w pewnym stopniu spływa na Ciebie i Twoją firmę! (oczywiście w oczach klienta).
Sam musiałem dokonać niełatwego wyboru. Na szkoleniach rozdaję uczestnikom podkładki z papierem firmowym i długopisy do notowania. Kiedyś kupiłem ładne długopisy, które... pstrykały przy włączaniu i wyłączaniu! Efekt? Na nagraniu ze szkolenia słychać było pstrykanie. Co zatem zrobiłem? Oczywiście znalazłem dostawcę, który wykonał dla mnie długopisy z nadrukiem, ale z zatyczką. Teraz nikt nie pstryka (chyba, że ma własny długopis, hehe), jednak te długopisy nie wyglądają już tak atrakcyjnie. Coś za coś.
Najlepszym, stałym klientom możesz zamówić markowe długopisy z grawerem. Koszt? Kilkanaście złotych za sztukę. Efekt? Zadowolony i mile zaskoczony klient. Bezcenne.
- zwykłe wiszące lub nabiurkowe kalendarze możesz rozdawać każdemu (kosztują grosze)
- kalendarze w formie książkowej, eleganckie, nawet formatu A4, być może również z wytłoczonymi imieniem i nazwiskiem, możesz dawać najlepszym klientom. Koszt około 30 zł za sztukę (przy większych ilościach oczywiście cena znacząco maleje). Efekt? Szczęśliwy klient
Ceny przenośnych pamięci spadły do poziomu, przy którym można je dawać w prezencie - nie tylko kluczowym klientom. Oczywiście nie zapomnij o nadruku z domeną. Możesz rozważyć naklejenie naklejki z adresem WWW - wyjdzie taniej. Choć wtedy można tę naklejkę usunąć i nie ma reklamy.
Pamięci flash mają jeszcze inne zalety:
- póki co, są dość nowoczesnym gadżetem, zatem Twój klient odniesie wrażenie, że Twoja firma też jest nowoczesna.
- są małe - zatem nie ma zbytniego problemu z pakowaniem, wysyłką.
- są bardzo wytrzymałe (sam kiedyś wyprałem gacie z penem i działa bez zarzutu :-)
- można na napęd coś nagrać: jakiś gratis dla klienta (plik pdf czy tutorial wideo), przydatne programy (najlepiej bezpłatne i łatwe w obsłudze), prezentację Twojej oferty.
Powyżej wymieniłem tylko 3 przykładowe gadżety, które możesz wykorzystać. Pomyśl nad innymi. Nie wydasz zbyt wiele, a możesz wiele zyskać. My, klienci, lubimy prezenty. Jeśli są ładne i przydatne - jeszcze lepiej.
Co to mogą być za gadżety?
Wróć do lekcji nr.20. Teraz przedstawię tylko kilka najtańszych i najprostszych pomysłów na gadżety:
Długopisy reklamowe
Pamiętaj: jeśli masz dać jakiś badziew, to lepiej nic nie dawaj! Zatem taki długopis musi:
- wyglądać ładnie i w miarę solidnie
- działać bez zarzutu, czyli pisać i "pstrykać"
- być w miarę trwały, by nie poszedł do kosza po kilku dniach użytkowania
Możesz mieć pewność, że jakość i wygląd Twoich materiałów reklamowych, gadżetów w pewnym stopniu spływa na Ciebie i Twoją firmę! (oczywiście w oczach klienta).
Sam musiałem dokonać niełatwego wyboru. Na szkoleniach rozdaję uczestnikom podkładki z papierem firmowym i długopisy do notowania. Kiedyś kupiłem ładne długopisy, które... pstrykały przy włączaniu i wyłączaniu! Efekt? Na nagraniu ze szkolenia słychać było pstrykanie. Co zatem zrobiłem? Oczywiście znalazłem dostawcę, który wykonał dla mnie długopisy z nadrukiem, ale z zatyczką. Teraz nikt nie pstryka (chyba, że ma własny długopis, hehe), jednak te długopisy nie wyglądają już tak atrakcyjnie. Coś za coś.
Najlepszym, stałym klientom możesz zamówić markowe długopisy z grawerem. Koszt? Kilkanaście złotych za sztukę. Efekt? Zadowolony i mile zaskoczony klient. Bezcenne.
Kalendarze
- zwykłe wiszące lub nabiurkowe kalendarze możesz rozdawać każdemu (kosztują grosze)
- kalendarze w formie książkowej, eleganckie, nawet formatu A4, być może również z wytłoczonymi imieniem i nazwiskiem, możesz dawać najlepszym klientom. Koszt około 30 zł za sztukę (przy większych ilościach oczywiście cena znacząco maleje). Efekt? Szczęśliwy klient
Pen-drive
Ceny przenośnych pamięci spadły do poziomu, przy którym można je dawać w prezencie - nie tylko kluczowym klientom. Oczywiście nie zapomnij o nadruku z domeną. Możesz rozważyć naklejenie naklejki z adresem WWW - wyjdzie taniej. Choć wtedy można tę naklejkę usunąć i nie ma reklamy.
Pamięci flash mają jeszcze inne zalety:
- póki co, są dość nowoczesnym gadżetem, zatem Twój klient odniesie wrażenie, że Twoja firma też jest nowoczesna.
- są małe - zatem nie ma zbytniego problemu z pakowaniem, wysyłką.
- są bardzo wytrzymałe (sam kiedyś wyprałem gacie z penem i działa bez zarzutu :-)
- można na napęd coś nagrać: jakiś gratis dla klienta (plik pdf czy tutorial wideo), przydatne programy (najlepiej bezpłatne i łatwe w obsłudze), prezentację Twojej oferty.
Powyżej wymieniłem tylko 3 przykładowe gadżety, które możesz wykorzystać. Pomyśl nad innymi. Nie wydasz zbyt wiele, a możesz wiele zyskać. My, klienci, lubimy prezenty. Jeśli są ładne i przydatne - jeszcze lepiej.
Komentarze
Prześlij komentarz