Metaprogram KONIECZNOŚĆ i MOŻLIWOŚĆ
Konieczność: osoba o takim metaprogramie, bardzo często używa słów:
- muszę,
- zostałem zmuszony
- to było konieczne
- powinienem
"Dlaczego Pan kupił ten samochód?"
"Och musiałem to zrobić. Zostałem zmuszony do jego zakupu przez moją małżonkę."
Osoby takie nieświadomie zadają sobie pytanie: "Dlaczego muszę to zrobić"? Jeśli nie znajdzie się odpowiedni bodziec, to na pewno tego nie zrobią.
Jak przekonać taką osobę do swoich racji?
Psycholodzy zajmujący się badaniem wpływu społecznego stwierdzili, że najlepiej takiej osoby do niczego nie zmuszać i wymyślili bardzo prostą strategię. Umysł nieświadomy nie rozumie słówka "nie"?
Zróbmy test. Nie myśl o czerwonym winie.
Ojej! Był obraz? A może nawet smak?
Przecież wyraźnie pisałem NIE myśl!
Tak właśnie działa nasz nieświadomy umysł. Jeśli chcesz czemuś zaprzeczyć, to najpierw musisz to zobaczyć, poczuć, usłyszeć itp, bo trzeba wiedzieć, czemu się ma zaprzeczać. ;)
A więc osobie o silnym metaprogramie Konieczność należy powiedzieć:
"Oczywiście NIE powinien pan kupować tego samochodu, ponieważ... będzie się Pan w nim czuł komfortowo, będzie Pan zadowolony ze wspaniałej tapicerki..."
Osoba o metaprogramie Możliwość nadużywa za to słów:
- okazja,
- można,
- możliwość,
- nadarzyła się okazja,
"Dlaczego Pan kupił ten samochód?"
"Och, nadarzyła się okazja i go kupiłem. Takiej fantastycznej możliwości dawno nie było."
Jak łatwo sobie to uzmysłowić, tego typu osoby są niezwykle podatne na wszelkiego rodzaju promocje / rabaty / bonusy. Jeśli nie wiesz jeszcze jak sprzedawać produkt takiej osobie, to udaj się do najbliższego supermarketu. ;)
"Rewelacyjna okazja! Promocja jest ważna tylko do północy!" Sprzedane ;)
- muszę,
- zostałem zmuszony
- to było konieczne
- powinienem
"Dlaczego Pan kupił ten samochód?"
"Och musiałem to zrobić. Zostałem zmuszony do jego zakupu przez moją małżonkę."
Osoby takie nieświadomie zadają sobie pytanie: "Dlaczego muszę to zrobić"? Jeśli nie znajdzie się odpowiedni bodziec, to na pewno tego nie zrobią.
Jak przekonać taką osobę do swoich racji?
Psycholodzy zajmujący się badaniem wpływu społecznego stwierdzili, że najlepiej takiej osoby do niczego nie zmuszać i wymyślili bardzo prostą strategię. Umysł nieświadomy nie rozumie słówka "nie"?
Zróbmy test. Nie myśl o czerwonym winie.
Ojej! Był obraz? A może nawet smak?
Przecież wyraźnie pisałem NIE myśl!
Tak właśnie działa nasz nieświadomy umysł. Jeśli chcesz czemuś zaprzeczyć, to najpierw musisz to zobaczyć, poczuć, usłyszeć itp, bo trzeba wiedzieć, czemu się ma zaprzeczać. ;)
A więc osobie o silnym metaprogramie Konieczność należy powiedzieć:
"Oczywiście NIE powinien pan kupować tego samochodu, ponieważ... będzie się Pan w nim czuł komfortowo, będzie Pan zadowolony ze wspaniałej tapicerki..."
Osoba o metaprogramie Możliwość nadużywa za to słów:
- okazja,
- można,
- możliwość,
- nadarzyła się okazja,
"Dlaczego Pan kupił ten samochód?"
"Och, nadarzyła się okazja i go kupiłem. Takiej fantastycznej możliwości dawno nie było."
Jak łatwo sobie to uzmysłowić, tego typu osoby są niezwykle podatne na wszelkiego rodzaju promocje / rabaty / bonusy. Jeśli nie wiesz jeszcze jak sprzedawać produkt takiej osobie, to udaj się do najbliższego supermarketu. ;)
"Rewelacyjna okazja! Promocja jest ważna tylko do północy!" Sprzedane ;)
Komentarze
Prześlij komentarz