Metaprogram PODOBNE i RÓŻNE
Osoba o silnym metaprogramie podobne, wszędzie doszukuje się podobieństw do czegoś, co poznała już wcześniej. Jest to bardzo specyficzny sposób myślenia, wyciągający z otoczenia głównie podobieństwa do czegoś.
Nawet jeśli jest całe mnóstwo różnic, między jedną rzeczą a drugą i tylko jedno podobieństwo, to osoba o takim metaprogramie znajdzie właśnie to podobieństwo. Osoba taka szuka rzeczy wspólnych z tym, co już zna.
W jaki sposób sprzedawać swój produkt/usługę/informację takiej osobie?
Odwołaj się do przeszłych doświadczeń, swojego klienta. Wskaż mu podobieństwa w swojej propozycji, w stosunku do czegoś co już zna. Ideałem jest, by sam je odnalazł. Jeśli sprzedajesz filmy powiedz takiej osobie, że ten film jest bardzo podobny do jakiegoś słynnego filmu...
Człowiek o silnym metaprogramie różne działa wręcz przeciwnie. Umysł takiej osoby koncentruje się na różnicach, jednocześnie omijając wszystkie podobieństwa.
Jak zaprezentować swój produkt takiej osobie?
Powiedzmy, że jesteś dostawcą hostingu (serwery). Mówisz:
Panie Karolu, ile razy zdarzyło się Panu, że stworzył Pan swoją piękną stronę WWW, wypozycjonował ją Pan, sporządził wspaniałą akcję promocyjną...A tu bach. Serwer nie wytrzymał i padł. Pamięta Pan jakie poniósł Pan straty? Nasze serwery są zupełnie inne. Posiadają dodatkowe zabezpieczenia przeciw przeciążeniowe...Pamięta Pan te limity na Pańskim starym serwerze? Jak musiał Pan bacznie pilnować, by nie przekroczyć limitu? U nas Pan o tym zapomni...
Nawet jeśli jest całe mnóstwo różnic, między jedną rzeczą a drugą i tylko jedno podobieństwo, to osoba o takim metaprogramie znajdzie właśnie to podobieństwo. Osoba taka szuka rzeczy wspólnych z tym, co już zna.
W jaki sposób sprzedawać swój produkt/usługę/informację takiej osobie?
Odwołaj się do przeszłych doświadczeń, swojego klienta. Wskaż mu podobieństwa w swojej propozycji, w stosunku do czegoś co już zna. Ideałem jest, by sam je odnalazł. Jeśli sprzedajesz filmy powiedz takiej osobie, że ten film jest bardzo podobny do jakiegoś słynnego filmu...
Człowiek o silnym metaprogramie różne działa wręcz przeciwnie. Umysł takiej osoby koncentruje się na różnicach, jednocześnie omijając wszystkie podobieństwa.
Jak zaprezentować swój produkt takiej osobie?
Powiedzmy, że jesteś dostawcą hostingu (serwery). Mówisz:
Panie Karolu, ile razy zdarzyło się Panu, że stworzył Pan swoją piękną stronę WWW, wypozycjonował ją Pan, sporządził wspaniałą akcję promocyjną...A tu bach. Serwer nie wytrzymał i padł. Pamięta Pan jakie poniósł Pan straty? Nasze serwery są zupełnie inne. Posiadają dodatkowe zabezpieczenia przeciw przeciążeniowe...Pamięta Pan te limity na Pańskim starym serwerze? Jak musiał Pan bacznie pilnować, by nie przekroczyć limitu? U nas Pan o tym zapomni...
Komentarze
Prześlij komentarz