Metaprogram WEWNĘTRZNY i ZEWNĘTRZNY
Na początku osoba o metaprogramie wewnętrznym może ci się mylić z metaprogramem Ja. Jest to jednak coś zupełnie innego.
Osoba o silnym metaprogramie wewnętrznym będzie twierdziła, że wie sama wszystko najlepiej. Charakterystyczne dla niej zwroty:
- Po prostu wiem.
- Czuję wewnątrz, że tak będzie dobrze.
Jak przekonywać osobę o silnym metaprogramie wewnętrznym do swoich racji?
Zawsze pokazuj takiej osobie, że jest najważniejsza i ma pełny wybór.
Bardzo dobrą metodą jest odwoływanie się do przeszłych doświadczeń klienta.
Osoba o metaprogramie zewnętrznym kieruje się głównie doświadczeniami innych osób (Pani Kowalska)
- To będzie najlepsza decyzja, bo Grzybowscy byli tam w tamtym roku i byli bardzo zadowoleni.
- Wiem, bo na to wskazują badania rynkowe.
Jak przekonywać osobę o silnym metaprogramie zewnętrznym do swoich racji?
- Wie Pani, osoby wracające z tej wycieczki były bardzo zadowolone.
- Badania przeprowadzone przez niezależnych ekspertów wykazały, że ludzie którzy spędzają wakacje dobrze się bawiąc, w takim miejscu jak Tunezja, osiągają w pracy lepsze wyniki.
- Możemy zadzwonić do ludzi, którzy właśnie stamtąd wrócili i zapytać ich o zdanie, jeśli Pani sobie tego życzy.
"Panie Kowalski, dlaczego kupił Pan wycieczkę w Tunezji?"
"Wie Pan, podczas przeglądania ofert stwierdziłem, że ta wycieczka będzie dla mnie najlepsza. POCZUŁEM, że jest to dla mnie najlepsza decyzja.
Ale jak to Pan poczuł?
Po prostu wiem i już!
"Pani Kowalska, dlaczego kupiła Pani wycieczkę w Tunezji?"
"Och, wie Pan, sympatyczna Pani w biurze podróży doradziła mi, bym wybrała Tunezję. Poza tym mój mąż stwierdził, że to bardzo dobry pomysł. Nasi sąsiedzi także byli tam w tamtym roku właśnie w Tunezji i wrócili bardzo zadowoleni."
Osoba o silnym metaprogramie wewnętrznym będzie twierdziła, że wie sama wszystko najlepiej. Charakterystyczne dla niej zwroty:
- Po prostu wiem.
- Czuję wewnątrz, że tak będzie dobrze.
Jak przekonywać osobę o silnym metaprogramie wewnętrznym do swoich racji?
Zawsze pokazuj takiej osobie, że jest najważniejsza i ma pełny wybór.
Wie Pan, ta oferta jest bardzo atrakcyjna, ale to Pan wie najlepiej, co jest dla Pana najlepsze!
Bardzo dobrą metodą jest odwoływanie się do przeszłych doświadczeń klienta.
Pamięta Pan, jak wspaniale się Pan czuł na tamtych wakacjach na Jamajce? Kiedy to półnagie kobiety biegały wokół Pana podając panu zimne napoje? ;) Tylko od Pana zależy, czy będzie się Pan bawił tak doskonale, również w tym roku. Tylko od Pana zależy, czy skorzysta Pan z naszej oferty.
Osoba o metaprogramie zewnętrznym kieruje się głównie doświadczeniami innych osób (Pani Kowalska)
- To będzie najlepsza decyzja, bo Grzybowscy byli tam w tamtym roku i byli bardzo zadowoleni.
- Wiem, bo na to wskazują badania rynkowe.
Jak przekonywać osobę o silnym metaprogramie zewnętrznym do swoich racji?
- Wie Pani, osoby wracające z tej wycieczki były bardzo zadowolone.
- Badania przeprowadzone przez niezależnych ekspertów wykazały, że ludzie którzy spędzają wakacje dobrze się bawiąc, w takim miejscu jak Tunezja, osiągają w pracy lepsze wyniki.
- Możemy zadzwonić do ludzi, którzy właśnie stamtąd wrócili i zapytać ich o zdanie, jeśli Pani sobie tego życzy.
Komentarze
Prześlij komentarz