Prawo dowodu społecznego
Ile razy zdarzyło Ci się, zobaczyć po zakupie jakiegoś produktu w Internecie, informację:
"Klienci kupujący ten produkt, kupili także..."
Tak się składa, że ponad 90% ludzi to naśladowcy.
Innymi słowy robimy to, co inni, podobni do nas. Zamiast samemu sprawdzić co jest dla nas dobre, patrzymy na innych. Bazuję to trochę, na ludzkim lenistwie...i sprycie :)
Kilka lat temu, Zygmunt Chajzer chodził po "przypadkowych" domach i pytał ludzi jaki proszek używają. Na koniec reklamy, zawsze dana osoba mówiła coś w stylu:
"Ariel to najlepszy proszek, usunął wszystkie plamy"!
Idziemy na zakupy i jaki bierzemy proszek? Ariel!
Prawo to działa szczególnie dobrze, gdy klient jest w stanie niepewności.
Czy wiesz czym są społeczne dowody słuszności? Czy zastanawiało Cię kiedyś dlaczego tak ważne są rekomendacje innych klientów?
"Klienci kupujący ten produkt, kupili także..."
Tak się składa, że ponad 90% ludzi to naśladowcy.
Innymi słowy robimy to, co inni, podobni do nas. Zamiast samemu sprawdzić co jest dla nas dobre, patrzymy na innych. Bazuję to trochę, na ludzkim lenistwie...i sprycie :)
"Jamajka jest super, spędźmy tam wakacje kochanie!" "Byłaś tam?" "Nie...." "To skąd wiesz, że jest super?" "No, tak mówi Dorota, która tam była, a poza tym, tak mówią w telewizji, pani w biurze podróży mówiła..."
Kilka lat temu, Zygmunt Chajzer chodził po "przypadkowych" domach i pytał ludzi jaki proszek używają. Na koniec reklamy, zawsze dana osoba mówiła coś w stylu:
"Ariel to najlepszy proszek, usunął wszystkie plamy"!
Idziemy na zakupy i jaki bierzemy proszek? Ariel!
Prawo to działa szczególnie dobrze, gdy klient jest w stanie niepewności.
Czy wiesz czym są społeczne dowody słuszności? Czy zastanawiało Cię kiedyś dlaczego tak ważne są rekomendacje innych klientów?
Komentarze
Prześlij komentarz