Technika na wzrokowca
Żeby się skutecznie komunikować musisz nauczyć się rozpoznawać dominujący system reprezentacyjny swojego rozmówcy (w danym kontekście).
Wzrokowcy mają następujące cechy:
1. Mówią bardzo szybko.
2. Chodzą wyprostowani z podniesioną głową.
3. Oddychają bardzo płytko (niezauważalnie).
4. Wykorzystują bardzo często w swojej mowie słowa które można zobaczyć: patrzeć, spojrzeć, przejrzeć, przewidzieć wyglądać, nazwy kolorów...
5. Używają charakterystycznych zwrotów takich jak:
- Widzę, że masz rację
- Widzę, że dziś podpiszemy tę umowę.
- Widzę, co masz na myśli.
- Przymknę na to oko.
- Spojrzę na to przez palce.
- Wczoraj rozwiązanie samo stanęło mi przed oczyma. Itp.
Jak tę wiedzę wykorzystać?
- Obserwuj bardzo uważnie swojego rozmówcę. Kiedy już zidentyfikujesz w nim wzrokowca upewnij się, że masz rację. Zadaj mu np. jakieś dodatkowe pytania i wyłapuj słowa kluczowe.
- Dopasuj tempo swojego mówienia do tempa mówienia klienta. Staraj się oddychać tak płytko jak klient.
- Używaj słów i zwrotów charakterystycznych dla wzrokowca.
W jaki sposób to wszystko działa?
Kiedy spotkałem się z tą wiedzą pierwszy raz uznałem to za śmieszne i absurdalne. Wiem, że możesz teraz myśleć podobnie, jak ja wtedy. Jednak przekonałem się w praktyce, że to działa! I dziś już stosuję tę wiedzę na co dzień.
Pisałem Ci już, o komunikacji wielopoziomowej. Nieświadomy umysł Twojego klienta dostrzega te wszystkie rzeczy jak głębokość oddechu, tępo mówienia itp...
Wzrokowcy mają następujące cechy:
1. Mówią bardzo szybko.
2. Chodzą wyprostowani z podniesioną głową.
3. Oddychają bardzo płytko (niezauważalnie).
4. Wykorzystują bardzo często w swojej mowie słowa które można zobaczyć: patrzeć, spojrzeć, przejrzeć, przewidzieć wyglądać, nazwy kolorów...
5. Używają charakterystycznych zwrotów takich jak:
- Widzę, że masz rację
- Widzę, że dziś podpiszemy tę umowę.
- Widzę, co masz na myśli.
- Przymknę na to oko.
- Spojrzę na to przez palce.
- Wczoraj rozwiązanie samo stanęło mi przed oczyma. Itp.
Jak tę wiedzę wykorzystać?
- Obserwuj bardzo uważnie swojego rozmówcę. Kiedy już zidentyfikujesz w nim wzrokowca upewnij się, że masz rację. Zadaj mu np. jakieś dodatkowe pytania i wyłapuj słowa kluczowe.
- Dopasuj tempo swojego mówienia do tempa mówienia klienta. Staraj się oddychać tak płytko jak klient.
- Używaj słów i zwrotów charakterystycznych dla wzrokowca.
W jaki sposób to wszystko działa?
Kiedy spotkałem się z tą wiedzą pierwszy raz uznałem to za śmieszne i absurdalne. Wiem, że możesz teraz myśleć podobnie, jak ja wtedy. Jednak przekonałem się w praktyce, że to działa! I dziś już stosuję tę wiedzę na co dzień.
Pisałem Ci już, o komunikacji wielopoziomowej. Nieświadomy umysł Twojego klienta dostrzega te wszystkie rzeczy jak głębokość oddechu, tępo mówienia itp...
Komentarze
Prześlij komentarz