Wybór niszy / grupy docelowej
Na wszystkie pytania trzeba odpowiedzieć TAK. Jedno NIE powinno wzbudzić wątpliwość co do sensu wchodzenia w daną niszę / grupę docelową:
1. Czy grupa docelowa ma ogromną pasję wobec czegoś, nagłą potrzebę rozwiązania problemu, jakiś ból emocjonalny lub fizyczny? (wysoki stan emocjonalny)
2. Czy grupa docelowa szuka aktywnie rozwiązania? (np. poprzez wyszukiwarki)
3. Czy nisza jest wystarczająco duża? (Aby to sprawdzić → https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal)
4. Czy w sieci można znaleźć serwisy tematyczne, fora i sklepy internetowe skupiające tę grupę docelową? Czy w sklepie można znaleźć magazyny na ten temat?
5. Czy w sieci znajduje się dużo reklam targetujących tę grupę docelową/niszę? (np. reklamy Adwords obok wyników wyszukiwania Google) Dodatkowa konkurencja świadczy o tym, że nisza jest dochodowa!
6. Czy prowizja jest wysoka? (raczej nie warto promować produktów, które dają 5% lub mniej)
7. Czy strona docelowa, którą masz zamiar promować przekonuje do działania? Wejdź w buty swojego klienta i zastanów, czy sam chętnie byś skorzystał z tej oferty?
8. Czy ludzie w tej niszy wydają pieniądze? (być może szukają, tylko darmowych informacji)
Musisz tak wybrać nisze/grupę aby odpowiedzieć twierdząco na wszystkie pytania.
1. Czy grupa docelowa ma ogromną pasję wobec czegoś, nagłą potrzebę rozwiązania problemu, jakiś ból emocjonalny lub fizyczny? (wysoki stan emocjonalny)
2. Czy grupa docelowa szuka aktywnie rozwiązania? (np. poprzez wyszukiwarki)
3. Czy nisza jest wystarczająco duża? (Aby to sprawdzić → https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal)
4. Czy w sieci można znaleźć serwisy tematyczne, fora i sklepy internetowe skupiające tę grupę docelową? Czy w sklepie można znaleźć magazyny na ten temat?
5. Czy w sieci znajduje się dużo reklam targetujących tę grupę docelową/niszę? (np. reklamy Adwords obok wyników wyszukiwania Google) Dodatkowa konkurencja świadczy o tym, że nisza jest dochodowa!
6. Czy prowizja jest wysoka? (raczej nie warto promować produktów, które dają 5% lub mniej)
7. Czy strona docelowa, którą masz zamiar promować przekonuje do działania? Wejdź w buty swojego klienta i zastanów, czy sam chętnie byś skorzystał z tej oferty?
8. Czy ludzie w tej niszy wydają pieniądze? (być może szukają, tylko darmowych informacji)
Musisz tak wybrać nisze/grupę aby odpowiedzieć twierdząco na wszystkie pytania.
Komentarze
Prześlij komentarz